Korfbalsters verliezen laatste wedstrijd

26 februari 2018 8:00

Prinses Irene leek in het eerste deel van de eerste helft mooi aan te kunnen haken bij Swift, maar het verweer was redelijk snel verbroken. Met een 5-12 stand werd er gerust. Na de rust kon Swift hun voorsprong nog wat verder uitbreiden en uiteindelijk werd met een stand van 12-23 de wedstrijd afgefloten door de goed leidende scheidsrechter de Leeuw.

Verweer snel gebroken
Prinses Irene ging beter en sneller uit de startblokken dan Swift. Door twee goed uitgespeelde aanvallen van het hele vak aan Prinses Irene zijde konden er door Laura van de Ven twee korte kansen worden binnengelegd. Daarna kwam Swift langszij. Hilde Pittens liet het daar niet bij zitten en scoorde voor Prinses Irene. Laura van de Ven was daarna scherp en legde een diepgespeelde bal binnen.  Een ongelukkige stap van Gaby van Santvoort zorgde ervoor dat zij het veld moest verlaten met een enkelblessure, een aderlating voor Prinses Irene. Lotte Wilbers verving haar.  Maar ineens leek ook het verweer gebroken en liet Swift zien wat ze voor kwaliteiten in huis hebben. Pas bij een 4-9 stand kon Prinses Irene weer wat terug doen door een afstandschot van Laura van de Ven. Voor rust scoorde Swift daarna nog driemaal waardoor het scorebord op een 5-12 stand kwam te staan.

Tweede helft rustig uitspelen
In de tweede helft was het eerste schot voor Swift, maar Annelies Thijssen legde snel daarna ook een balletje binnen. Swift voelde geen druk, en leek de tweede helft rustig uit te spelen. Er werd maar liefst vijf keer gescoord door Swift, terwijl Prinses Irene geen enkele bal meer door de korf wist te gooien. Maddy van Dijk scoorde de zevende voor Prinses Irene middels een afstandschot. Ook Evy van den Akker liet zien wat ze in huis had door twee maal achter elkaar te scoren. Maddy van Dijk scoorde nog de tiende van de dag voor Prinses Irene en ook Evy van den Akker gooide koelbloedig een strafworp binnen. Arno Theunisse gaf daarna nog speelminuten aan de gehele reservebank, die trouw elke wedstrijd mee zijn gegaan met elke wedstrijd. Hierdoor ontstond een geheel vak met tweede speelsters. Het laatste schot voor Prinses Irene was voor Laura van de Ven en bepaalde daarmee de eindstand op 12-23. Nu mag Prinses Irene zich gaan voorbereiden op het slot van de zaal: de promotie- degradatiewedstrijden. De tegenstander wordt volgende week bekend, in de kampioenswedstrijd tussen de Peelkorf en ODC.

Opstelling en scores
Laura van de Ven (5), Hilde Pittens (1), Nora Schouten, Annelies Thijssen (1), Gaby van Santvoort, Linda van Tilburg, Evy van den Akker (3), Maddy van Dijk (2)
Wisselspeelsters
Lotte Wilbers, Lina van Dijk, Anne Schouten, Robin van de Boom