Korfbalsters maken het waar

4 februari 2018 22:45

De opdracht was er op of erover, maar de korfbalmeiden gingen nog verder dan dat: de vloer werd er bij op gevreten. Waar Altior in de eerste fase op 0-2 voorsprong kwam, wist Prinses Irene dit snel te herstellen. Daarna was het lang spannend en kwam de stand gelijk op 6-6. Net voor rust breidden de oranjehemden de voorsprong nog uit tot 9-6. Na rust liet Prinses Irene er geen twijfel meer over bestaan dat de punten in Nistelrode bleven. Pas bij een 15-6 stand kreeg Altior de bal weer in de gele mand, maar toen was de wedstrijd eigenlijk al gespeeld. Uiteindelijk floot de goed leidende scheidsrechter de Leeuw af met 17-10.

Volop strijd
Het mocht duidelijk zijn dat er van deze wedstrijd veel af hing voor beide ploegen, maar de Prinses Irene meiden leken vastberaden te zijn om de punten naar zich toe te trekken. Met de start van Altior en een 0-2 achterstand leek niemand van de oranje zijde zich zorgen te maken. Gaby van Santvoort opende de score voor de thuisploeg middels een korte kans en Evy van den Akker trok de stand weer gelijk. Altior was fysiek erg aanwezig en ging elk duel stevig aan, maar de scheidsrechter zag dit goed gebeuren en floot tweemaal voor een vrije worp. Laura van de Ven wist daar wel raad mee en legde deze keurig binnen. Altior haakte weer aan, maar door een goede actie naar binnen van Gaby van Santvoort moest de scheidsrechter de bal op de stip leggen. Evy van den Akker kon deze koelbloedig nemen en bracht de stand op 5-3. Ook Nora Schouten gooide de bal slim omhoog in de korfzone, waar Altior nog net een tik op gaf. Laura van de Ven maakte vanaf de stip daardoor de 6-4. Altior bleek veerkrachtig en scoorde weer tweemaal van afstand. Prinses Irene liet het daar niet bij zitten en trok net voor rust een sprint. Hilde Pittens, Nora Schouten en Gaby van Santvoort scoorden van afstand, waarmee er met een marge van drie doelpunten de rust werd opgezocht.

Prinses Irene er vol over
In de rust werd afgesproken om scherp te blijven en de welbekende dip ditmaal eens voor te blijven. Het oranje publiek zag daarmee een felle, scherpe en gedreven ploeg uit de kleedkamer komen. Meteen na rust legde Evy van den Akker een vrije worp binnen en ook Linda van Tilburg vond de korf van dichtbij. Maar Prinses Irene wilde meer dan dat. Nora Schouten kwam vrij door en scoorde de 12-6. Evy van den Akker legde opnieuw een vrije bal binnen, maar daarna kreeg Prinses Irene het moeilijk. De goed opgezette aanvallen uit de eerste helft kregen even geen vorm meer, maar aan de andere kant stond de verdediging gelukkig als een huis. Elke bal die Altior omhoog gooide was meteen voor Prinses Irene. De aanval kreeg daardoor het vertrouwen en Evy van den Akker schoot van afstand raak. Meteen na de vakwissel scoorde Linda van Tilburg een slimme kans onder de korf, maar daarna kreeg Altior ook weer vertrouwen en schoot twee keer achter elkaar raak. Opnieuw konden Evy van den Akker en Laura van de Ven korte kansen binnen leggen, en stelden daarmee de overwinning definitief veilig. Altior wist de schade te beperken door nog twee afstandschoten te scoren, maar Prinses Irene leek het niet meer uit te maken. De overwinning was binnen en als er verder geen punten meer worden gepakt door Altior lijken de play-offs voor Prinses Irene erg dichtbij te komen.

Het tweede team verloor vandaag de punten tegen Emos. Lees hier het verslag.

Opstelling en scores
Gaby van Santvoort (2), Hilde Pittens (1), Evy van den Akker (6), Laura van de Ven (4), Annelies Thijssen, Nora Schouten (2), Maddy van Dijk, Linda van Tilburg (2)
Wisselspeelsters
Lotte Wilbers en Sanne Pluk

Evy van den Akker
Evy van den Akker vanaf de strafworpstip

Lotte Wilbers
Lotte Wilbers viel vandaag weer in

Juichen met z’n allen
Na de wedstrijd juichen met z’n allen!

korfbal 1 wedstrijdverslag 2017-2018