Weer een nederlaag voor korfbal 1

26 november 2023 21:30

De meiden van Prinses Irene kwamen goed uit de startblokken. Direct in de eerste minuut vielen er kort achter elkaar twee afstandschoten. Prinses Irene wist dat ze vanaf minuut 1 scherp moesten starten en dit de gehele wedstrijd door moesten zetten, maar helaas lukte dat niet en eindigde de wedstrijd in een 11-18 nederlaag.

Maurie en Gaby wisten in de eerste minuut meteen een afstandschot binnen te leggen. Door een aanvallende actie van MKV wist de uitploeg een strafworp te verzilveren; dit was helaas niet de enige strafworp in de wedstrijd. MKV wist de verdedigende fouten van de thuisploeg af te straffen. Tot halverwege de eerste helft ging de stand gelijk op. Prinses Irene wist goed te scoren, maar MKV wist ook hun kansen goed te benutten 6-6. Maar er werden te veel fouten gemaakt door Prinses Irene, waardoor MKV uiteindelijk de rust inging met een voorsprong van drie doelpunten 6-9 De wedstrijd was voor de meiden van Prinses Irene nog niet verloren, maar er moest beter geschoten worden en minder fouten gemaakt worden om de wedstrijd om te keren. Na de rust wisten ze nog 5 keer te scoren en waren er zeker minder fouten. Dit was helaas niet genoeg om de twee punten in Nistelrode te houden. MKV liet zien dat ze het gele mandje ook van afstand wel konden vinden en liepen daardoor helaas verder uit. De wedstrijd eindigde in een teleurstellende 11-18.

Opstelling en scores:
Kim van Schijndel, Florance Waals (2), Gaby van Santvoort (1), Maurie Verstegen (3), Lisan Mikkers, Guusje vd Brand (1), Jill van Niftrik (1), Evi vd Broek

Wissels:
Noor Theunisz (1), Nora Schouten (2)

Stand Hoofdklasse:
1. Altior               6 pt