Prinses Irene 2 - Emos 2 8-14

4 februari 2018 15:15

Rita Pater

Helaas waren we vandaag in de topper tegen Emos 2 niet op ons best. In een betere 2e helft konden we helaas de achterstand, ontstaan in een slechte 1e helft, niet meer ombuigen. Emos won de wedstrijd uiteindelijk met 8-14.

Ondanks de belangen die vandaag op het spel stonden, begonnen we niet scherp aan de wedstrijd. Verdedigend stond het redelijk goed, maar aanvallend kwamen we er niet uit en ook waren we niet fel genoeg in de duels. Lotte wist de score vandaag te openen met een afstandsschot. Emos zette daar direct 2 doelpunten, ook van ver, tegenover. Robin en Anke deden dat beide weer voor Prinses Irene en brachten ons op een voorsprong van 3-2. Daarna waren we het volledig kwijt. Emos wist 5x achtereen te scoren en ons lukte het niet 1x meer om het gele mandje te treffen.
Arno wisselde in de rust op 2 posities. Emos wist direct weer te scoren en bracht de stand op 3-8. Daarna kwamen we wat beter in de wedstrijd, maar Emos stond verdedigend ijzersterk. Robin en Lotte scoorden beide van ver 5-8. Emos werd een strafworp toegekend en bracht de voorsprong weer op 4 doelpunten. In 2 minuten wisten Zowel Robin uit een korte kans en Marleen met een mooi afstandsschot de achterstand naar 2 doelpunten te verkleinen; het moment om toe te slaan. Dit gebeurde echter niet en Emos wist wederom 4x achtereen te scoren en de voorsprong uit te breiden naar 7-13. Anne wist nog 1x raak te schieten uit een vrije worp en Emos nog 1x uit een korte kans.
Meiden een wedstrijd om snel te vergeten. We hebben echter nog steeds alles in eigen hand. Onze voorsprong is wat minder groot geworden, maar onze concurrenten zijn nog steeds afhankelijk van onze uitslagen.
Komend weekend het korfbal even loslaten en lekker gaan carnavallen. Na dit leuke feest gaan we gewoon nog 3 wedstrijden knallen en er alles aan doen om onze koppositie vast te houden.
Lisan Mikkers en Sanne Pluk maakten vandaag ons team compleet; bedankt meiden dat jullie erbij waren.

Opstelling en scores:
Lina van Dijk, Robin van de Boom (3x), Lizan Kerkhof, Lizelle van Zutphen, Lotte Wilbers (2x), Carolien van Santvoort, Anne Schouten (1x), Anke van Leuken (1x)
Wisselspeelsters: Marleen Thijssen (1x), Sanne Pluk, Lisan Mikkers