Korfbalsters grijpen weer mis

1 oktober 2023 19:45

Op deze zonnige en warme zondag speelden de dames van Prinses Irene tegen Be Quick. Dit team, onder leiding van Roland Dost, begon de wedstrijd sterk en kon gelijk een groot gat slaan van 7 punten. Hierdoor werd de kleedkamer opgezocht met een 9-2 ruststand. In de tweede helft ging het meer gelijk op en kwamen onze dames ook beter tot kansen. Wij wisten nog wat doelpunten te scoren en de korf bij Be Quick meer dicht houden. Uiteindelijk was de wedstrijd wel gespeeld en floot de scheids de wedstrijd af bij een 13-5 stand.

Vanaf minuut 1 stond Be Quick op scherp. Met goede aanvallen en een snel spel maakten ze het onze verdediging lastig. In de 6e minuut openden zij de score met een snelle loopactie naar binnen. Dit konden ze blijven herhalen, omdat wij daar niet scherp genoeg waren. In 20 minuten tijd liep de stand uit naar 7-0. De aanvallen van onze oranje dames kwamen er wel, maar waren niet gevaarlijk genoeg. Het was Maurie die voor ons de openingstreffer wist te maken in 'pas' de 24e minuut. Doordat Be Quick ook wat slordigheids foutjes ging maken kreeg Prinses Irene vrije ballen mee. Gaby wist deze rustig binnen te leggen. Met nog 2 minuten op de klok in de eerste helft kon Be Quick het verschil weer terug brengen naar 7 en werd er gerust met een 9-2 stand.

Na een stevig woordje en uitleg wat de dames de tweede helft beter moesten doen, gingen ze weer het veld op. Het was toch weer Be Quick die liet zien hoe het wel moest. Na 3 doelpunten van hen en wissels aan onze kant die ingebracht werden, kwam er weer meer pit bij de oranjehemden. Duidelijk werkten ze meer voor de bal en werd er goed gezocht naar elkaar. Nora wist deze inzet te belonen met een mooi doelpunt kort bij de korf. Maurie knalde haar 2e binnen van de middag van een flinke afstand. Het ging wat meer leven in het veld, ondanks dat het misschien al gespeeld zou zijn. In de laatste 5 minuten werd een verdedigende fout van Be Quick meteen afgestraft door een goede looplijn. Gaby kon hieruit een mooi doelpunt maken waardoor de stand 13-5 werd. Daarna werd er niet meer gescoord en floot scheidsrechter B. Weeren de wedstrijd laat op de zondagmiddag af.

Opstelling en scores:
Nora Schouten (1), Florance Waals, Maurie Verstegen (2), Kim v Schijndel, Noor Theunisz, Gaby v Santvoort (2), Evi vd Broek, Lisan Mikkers

Wissels:
Jill v Niftrik, Jasmijn vd Pas, Guusje vd Brand