Korfbalsters leiden onnodige nederlaag.

25 september 2023 9:45

Vandaag kwamen de Korfrakkers uit Erp op bezoek. De Korfrakkers hebben al twee punten weten te pakken tegen ODC, maar waren net zo gebrand als wij om de punten te pakken. De laatste wedstrijd tegen de Korfrakkers werd namelijk met één doelpunt verschil nog gewonnen. Met een spannende ruststand (2-3) was er vandaag echter een wat geflatteerde einduitslag, 7-12 in het nadeel van onze dames.

De Korfrakkers wist de score te openen met een goed afstandsschot. Kim wist haar dame in de vang goed uit te blokken, waardoor ze een strafworp wist te verzilveren. De Korfrakkers heeft een dynamisch spel, waardoor het belangrijk was om je dame constant te blijven volgen. Deze taak werd goed uitgevoerd. De Korfrakkers wist ondanks het goede verdedigen een korte kans binnen te leggen. Kort daarna scoorde Noor een goed afstandsschot waarmee de stand op 2-2 kwam. Net voor rust wist de tegenstander nog een afstandsschot binnen te schieten waarmee we met 2-3 gingen rusten.

Hierin werd besproken dat de Korfrakkers veel kansen namen, maar niet goed genoeg schoten om verder uit te lopen. De verdediging van Prinses Irene stond als een huis, maar de aanval beloonde zichzelf nog niet genoeg. We gingen gedreven het veld weer in om meer doelpunten te maken.

Eerste gedeelte van de 2e helft bleven we goed bij en werd er om en om gescoord. Jill was ingebracht en wist kort daarna een afstandsschot te scoren waarmee de stand op 3-3 kwam. Door goede schoten van Noor, Nora en een felle actie naar binnen van Lisan kwam de stand op 7-5. Het enige wat nu van belang was, was het dichthouden en voorkomen van doelpunten in de aanval van de Korfrakkers. Helaas lukte dit niet en wisten zij in het laatste kwartier van de wedstrijd vier keer achter elkaar te scoren, waardoor de wedstrijd beslist was. Door daarna wat meer los te laten en voor eigen kansen te gaan liepen de meiden uiteindelijk met een eindstand van 7-12 van het veld af. Hard gewerkt, maar helaas zonder verdiensten. De meiden hebben vandaag laten zien dat ze goed mee kunnen in de topklasse.

Voordat de meiden zich weer op de volgende competitiewedstrijd kunnen focussen staat eerst nog de bekerwedstrijd tegen VIOS/Spes 1 op de planning. Deze wordt gespeeld op donderdag 28 september in Nistelrode om 20:00 uur olv dhr. Steenbergen. Komt u weer supporteren?

Opstelling en scores:
Kim van Schijndel (1), Florance Waals, Maurie Verstegen, Nora Schouten (1), Gaby van Santvoort, Lisan Mikkers (1), Noor Theunisz (3), Evi vd Broek

Wissels:
Jill van Niftrik (1)