Korfbalsters trotseren sneeuw

10 december 2017 18:30

Een lange reis naar Velden door code oranje heeft voor Prinses Irene geen punten opgeleverd. Swift ging het felste van start, en kwamen daarmee op een 6-2 voorsprong. Prinses Irene toonde vechtlust en kwam terug tot een gelijke stand. Swift gaf nog wat gas bij, en daar was Prinses Irene niet tegen opgewassen. Met een stand van 15-9 ging men de rust in, en in de tweede helft wist Swift hun voorsprong verder uit te bouwen. Uiteindelijk keerde Prinses Irene huiswaarts met een eindstand van 27-15.

Prinses Irene bleef vechten
Na een tocht van bijna twee uur door de hevige sneeuwval, kwam Prinses Irene binnen in sporthal de Vilgaard te Velden. 10 minuten later dan de geplande tijd floot de scheidsrechter het beginsignaal. Swift kwam snel op een voorsprong van twee, maar Laura van de Ven legde een slimme bal in de korf. Swift scoorde nog tweemaal, tot ook Evy van den Akker van dichtbij de mand vond. Prinses Irene kreeg op dat moment in de wedstrijd goede kansen, maar wist ze nog niet te benutten. Na een stand van 6-2 kwam er echter meer actie, en beloonde Prinses Irene zichzelf door mee en zelfs meer  dan Swift te gaan scoren. Annelies Thijssen en Evy van den Akker verkleinden de marge tot twee doelpunten, en via Nora Schouten en Hilde Pittens wist Prinses Irene nog beter aan te haken. Laura van de Ven scoorde nog, en Gaby van Santvoort scoorde van ver de gelijkmaker (8-8). Vanaf dat moment leek de wedstrijd weer helemaal open te liggen, maar Swift voelde de dreiging en gaf nog wat gas bij. Prinses Irene had in deze fase van de wedstrijd door moeten drukken, maar ondanks de vechtlust liet Swift er geen twijfel over bestaan. Swift was goed op schot, en scoorde vijf keer achter elkaar. Sanne Pluk gaf nog wat tegengas met een afstandschot, maar ook Swift wist de korf nog twee keer te vinden. Er werd gerust met een 15-9 stand op het scorebord.

Swift vergroot marge
Meteen na rust wist Hilde Pittens van afstand haar tweede van de middag te maken. Ook Nora Schouten scoorde haar tweede via een korte kans, en Linda van Tilburg schoot van een verre afstand de bal binnen. Daarna had Swift weer een sterke fase, waarin ze maar liefst zes keer achter elkaar scoorden. Laura van de Ven scoorde nog van afstand, en ook de na rust ingebrachte Lotte Wilbers wist van ver de korf te vinden. Swift werd er alleen niet meer bang van, omdat ze zelf nog steeds vanuit alle hoeken bleven scoren.  Met nog 3 seconde voor tijd floot de scheidsrechter nog voor een terechte vrije bal. Evy van den Akker scoorde de 15e van Prinses Irene daarmee in de allerlaatste seconde, waardoor de eindstand van 27-15 werd bepaald. Een terechte overwinning voor Swift, maar Prinses Irene mocht er ook wezen vandaag. Alle speelsters in het veld scoorden, wat als een mooie teamprestatie mag worden gezien.

Het tweede van Prinses Irene wist in Mill te winnen van Klick '15/Miko '76 met 5-13.  Lees hier het verslag.

Opstelling en scores
Hilde Pittens (2), Nora Schouten (2), Evy van den Akker (3), Annelies Thijssen (1), Gaby van Santvoort (1), Laura van de Ven (3), Sanne Pluk (1), Linda van Tilburg (1)
Wisselspeelster
Lotte Wilbers (1)