Nipt verloren van de nummer 1

13 maart 2023 9:45

Vandaag namen de meiden van Prinses Irene 1 korfbal het op tegen Rosolo, de nummer 1 uit de poule. Vooraf was het duidelijk dat dit een moeilijke wedstrijd zou worden, maar niks is onmogelijk. De meiden gingen de rust in met 9-13 achterstand, de wedstrijd werd uiteindelijk nipt verloren met 15-17.

Vanaf minuut 1 was de opdracht om fel te starten en niet zomaar kansen weg te geven. Het was duidelijk dat we de juiste kansen moesten uitspelen.

Rosolo liet meteen zien waarvoor ze kwamen en legde direct een doorloopbal binnen. Direct daarna wist Laura doormiddel van een korte kans de 1-1 te maken. Er werd steeds om en om gescoord. Noor wist de bal op de stip te krijgen door een goede aanvallende actie en wist haar strafworp binnen te leggen. Na 3 minuten spelen stond het al 3-3. Rosolo wist daarna wat vaker te scoren, waardoor ze een gaatje van vier doelpunten hadden geslagen. Door coach Edwin Bouman werd een Time Out genomen en werden wat handige tips besproken. Met nog 4 minuten op de klok werd de stand terug gebracht naar 8-9 in het voordeel van Rosolo. Kim scoorde een strafworp en Maurie scoorde een goed afstandsschot. Helaas wist Rosolo vlak voor rust nog vier keer achter elkaar te scoren. Maurie scoorde vlak voor rust wederom een mooi afstandsschot. Ruststand 9-13.

In de rust werd besproken dat de wedstrijd nog niet verloren was en dat we er flink voor moesten blijven werken.

Rosolo scoorde direct na rust het 1e doelpunt, waardoor er een verschil van 5 doelpunten ontstond. Gaby wist van ver te scoren en bracht de stand daarmee op 10-14. We lieten als team zien dat de wedstrijd nog niet verloren was en iedereen was dan ook fel. Rosolo scoorde echter weer en bracht de stand opnieuw naar 5 doelpunten verschil. Anouk, die vandaag in de basis bij 1 stond, wist haar 2e doelpunt van de middag erin te leggen en met nog 8 minuten op de klok werd er opnieuw een Time Out genomen. Iedereen wist dat het lastig zou zijn, maar het gevoel was er echt dat in 8 minuten tijd,  met een stand van 12-16 een gelijkspel, of misschien nog wel meer, er nog in zou kunnen zitten. Noor scoorde daarna een mooie doorloopbal en Laura wist met een afstandsschot de stand op 14-16 te brengen. Snel daarna schoot ook Gaby haar 2e doelpunt van de middag in het mandje, hiermee kwam de stand op 15-16. De laatste 5 minuten waren erg spannend, ondanks de vele kansen lukte het aanvallend niet meer te scoren en op gelijkspel uit te komen. In de laatste minuut wist Rosolo nog een ver afstandsschot te scoren, waardoor de eindstand 15-17 was.

Ondanks het harde werken en de vele mooie wedstrijden is het helaas niet gelukt om te handhaven in de Topklasse, mede doordat Oranje Wit en Rooi vandaag hun wedstrijden hebben gewonnen. Met 9 punten en nog 1 wedstrijd te gaan is er niet meer mogelijk dan een 8e plek voor ons, aangezien de nummers 7 en 8 komende week nog tegen elkaar moeten spelen en 1 van beiden (of misschien allebei) daar dus nog punten gaan halen. De nummers 8 t/m 10 degraderen rechtstreeks, dus Prinses Irene zal hierdoor volgend zaalseizoen uitkomen in de Dames Hoofdklasse.

Volgende week spelen we de laatste wedstrijd tegen De Korfrakkers in Erp en hopen het zaalseizoen daar nog met een mooie wedstrijd af te sluiten.

Opstelling en scores:
Laura vd Ven (3), Maurie Verstegen (4), Noor Theunisz (3), Lisan Mikkers, Florance Waals, Gaby van Santvoort (2), Anouk van Grunsven (2), Kim van Schijndel (1).

Wissels:
Nora Schouten