Winst voor korfbalsters

26 februari 2023 17:00

Zondag 26 februari wonnen de korfbalsters voor de derde keer deze zaalcompetitie. De meiden van Prinses Irene lieten even op zich wachten maar hebben de wedstrijd verdiend gewonnen. Het was een goede wedstrijd en Prinses Irene heeft veel mooie doelpunten gemaakt. Ze gingen de rust in met 8-4 en hebben de wedstrijd uiteindelijk gewonnen met 15-9. De punten zijn in Nistelrode gebleven. Hiermee blijven de dames op een 9e plek met 7 punten.

Prinses Irene liet even op zich wachten. Met nog 17 minuten op de klok scoorden de dames van Oranje Wit het eerste doelpunt. De meiden van Prinses Irene lieten dit niet zomaar gebeuren en schoten in een tijdsbestek van 4 minuten drie doelpunten binnen door Noor, Gaby en Evy. Dit bracht de meiden op een voorsprong van 3-1. Helaas wist Oranje Wit in die zelfde minuut een afstandsschot te maken. De meiden van Prinses Irene hadden de smaak te pakken en scoorden direct hierna binnen 3 minuten weer 4 doelpunten. De treffers werden gemaakt door Noor, Florance, Kim en Maurie. Dit bracht de dames op een tussenstand van 7-2. De meiden hielden de bal de laatste minuten zoveel mogelijk in het aanvallend vak. Helaas wist Oranje Wit in de slotfase van de eerste helft toch nog twee doelpunten te maken. De meiden van Prinses Irene hadden nog enkele seconde op de klok voor een laatste aanval. Florance wist deze aanval af te ronden met een doorloopbal. Dit bracht de meiden met de rust op een tussenstand van 8-4.

Na een nuttige pauze waren de meiden van Prinses Irene helemaal klaar om de tweede helft te beginnen en de voorsprong vast te houden. Helaas wist Oranje Wit de eerste treffer in de tweede helft te maken. Noor wist kort daarna haar derde treffer te maken. Dit werd gevolgd door nog een doelpunt van Oranje Wit. Daarna scoorde Kim uit een korte kans, maar Oranje Wit had daar ook nog een afstandsschot tegenover staan. De meiden van Prinses Irene lastten een time-out in en wisten wat extra pit te vinden. De dames van Prinses Irene wisten drie doelpunten te maken en liepen hiermee uit naar een stand van 13-7. Deze doelpunten werden gemaakt door de net ingebrachte Nora, Florance en Gaby. Oranje Wit wist toch nog wat van zichzelf te laten zien en maakte hun 8e doelpunt. Noor wist hierna haar 4e doelpunt van deze dag te maken. De laatste minuten waren slim spelen voor Prinses Irene. De meiden liepen uit en hielden het onderlinge resultaat ook goed in de gaten. Oranje Wit wist hun 9e en laatste doelpunt te maken. Kim sluit de wedstrijd goed af met een zuivere korte kans. De wedstrijd werd verdiend gewonnen door Prinses Irene met een eindstand van 15-9.

Opstelling en scores:
Laura vd Ven, Maurie Verstegen (1), Noor Theunisz(4), Lisan Mikkers, Florance Waals(3), Gaby van Santvoort(2), Evy vd Akker,(1) Kim van Schijndel(3)

Wisselspeelster:
Nora Schouten (1)