Korfbalsters missen kansen

12 februari 2023 22:00

Deze zondag 12 februari traden de dames van Prinses Irene vol vertrouwen het veld op tegen mede degradatiekandidaat Rooi in Sint-Oedenrode. Zij vlogen uit de startblokken en de oranjehemden moesten in de achtervolging. Zo bleef het de eerste helft doorgaan, waardoor er met 7-5 gerust werd, in het voordeel van Rooi. De tweede helft begon en het leek of het tij was gekeerd, maar helaas zag het er niet veel anders uit dan de eerste helft, waardoor er uiteindelijk afgefloten werd met een 16-12 stand op het score bord.

R. Eijke floot om 14:15 uur de wedstrijd in. Rooi beloonde zichzelf vrij snel en kwam op 2-0 voorsprong. Maar Prinses Irene liet zich niet kennen en wist door een goede actie, een vrije worp mee te krijgen. Gaby wist deze keurig binnen te leggen. Daarna volgden er goede aanvallen, waar veel kansen uit kwamen. Deze kansen hadden moeten zitten om het heft in eigen handen te nemen, maar dat gebeurde helaas niet. Korte kansen, maar ook strafworpen, werden in deze fase gemist. Gelukkig lukte het Maurie, Evy en Laura wel om de aansluiting te blijven houden door goede schoten. Rooi liet zich niet kennen en schoten net zo goed mee, waardoor ze de voorsprong konden houden. Met een snelle doorloopbal bracht Gaby de stand weer wat dichter bij elkaar, maar Rooi wist de eerste helft goed af te sluiten en benutte wel hun strafworp.

De tweede helft begon sterk. Lisan was trefzeker van grote afstand. Dit zorgde voor vertrouwen en een start om weer verder te bouwen en over Rooi heen te klimmen. Kim wist dat gevoel nog eens te versterken door de aansluitingstreffer te maken achter de korf. Maar Rooi leek niet erg onder de indruk en kon het gat weer vergroten. De rest van de tweede helft leek erg veel op die van de eerste. Goede aanvallen en kansen maar weinig scorend vermogen. Laura en Kim wisten nog wel vanuit een korte kans bij de korf zuiver te zijn en zorgden ervoor dat de wedstrijd nog steeds niet kansloos was. Zo kwam de stand op 11-10. Maar opnieuw waren het de dames van Rooi die het heft in eigen handen hielden door het gat te vergroten naar 3. De ingevallen Nora maakte nog een strafworp en Evy wist ook een bal kort bij de korf erin te gooien, maar helaas was het niet genoeg. Rooi was in de laatste minuut ook nog trefzeker, waardoor de wedstrijd eindigde in een 16-12 stand.

Opstelling en scores:
Laura vd Ven(3), Maurie Verstegen(1), Noor Theunisz, Lisan Mikkers(1), Florance Waals, Evy vd Akker(2), Gaby van Santvoort(2), Kim van Schijndel(2)

Wissels:
Nora Schouten(1), Josje Reijnders