“Laatste” wedstrijd voor korfbalsters

15 maart 2019 15:15

Aankomende zondag spelen de dames van Prinses Irene hun laatste zaalcompetitie wedstrijd tegen Be Quick uit Nuland. De echte laatste zaalwedstrijd is dit nog niet, want sinds vorige week is het voor de dames duidelijk geworden dat ze promotie-degradatiewedstrijden moeten gaan spelen voor hun plekje in de Topklasse. Ook Be Quick hoopt dat dit nog niet de laatste wedstrijd is. Samen met Swift en DDW strijden ze nog voor een plek in de play-offs.

Be Quick staat op dit moment op plek 3 van de ranglijst. De nummers 1 t/m 4 mogen play-off wedstrijden gaan spelen voor een plek in de dames zaalfinale die 6 april gespeeld zal worden in Eindhoven. Zowel de Korfrakkers als Rosolo hebben hun plek al veiliggesteld. Wanneer de dames uit Nuland zondag de punten pakken, hebben ook zij een plek bij de top 4 behaald. Be Quick zal dus alles op alles zetten om het heft in eigen hand te houden.

Ondanks dat Prinses Irene in deze competitie niks meer te halen heeft, zal dit niet betekenen dat ze niet zullen vechten voor de winst. De meiden, die over het gehele zaalseizoen gezien, geen slecht seizoen gespeeld hebben, zouden graag willen dat hun kracht en doorzettingsvermogen weer een keer beloond wordt met winstpunten. Ook zij zullen dus tot het einde van de wedstrijd doorstrijden, maar wel met het vooruitzicht op de promotie-degradatie wedstrijden.
Deze wedstrijden zullen gespeeld worden tegen de nummer 2 van de Hoofdklasse. De tegenstander van Prinses Irene is ondertussen al bekend. Het wordt Oranje Wit uit Leunen die met 17 punten niet meer kunnen stijgen op de ranglijst en ook niet meer ingehaald kunnen worden door onderstaande ploegen. De eerste PD-wedstrijd zal gespeeld worden in Venray op woensdag 3 april. De tweede wedstrijd vindt in Nistelrode plaats op 7 april. Wanneer beide ploegen na deze wedstrijden een gelijk puntenaantal hebben, zal er een derde beslissende wedstrijd plaatsvinden.

Maar eerst de wedstrijd van zondag nog. Deze zal worden gestart om 15.10 uur in De Geer in Geffen onder leiding van scheidsrechter M. van Zoggel-Foolen.

Wedstrijden Topklasse
13:50 uur ODC – Spes