Heren 4 gaat weer aan kop

26 februari 2019 20:00

Webredactie

Het zonnetje begint zich weer te vertonen en afgelopen zondag kon er ook op het terras van Prinses Irene genoten worden van het mooie weer. Dat is natuurlijk wel vroeg voor het jaar, maar op zulke momenten hoor je daar weinig mensen over klagen. Het mooie weer lijkt niet aan te houden, maar een groot deel van de seniorenleden zal vermoedelijk schuilen in Station Carnaval dit weekend. Het carnavalsfestijn zorgt er ook voor dat er nu een weekje niet wordt gevoetbald. Benieuwd naar hoe het weekend is verlopen? Lees vooral even mee.

Het zag er niet best uit op het begin bij ons tweede herenefltal. “Heren 2 begon zeer zwak aan de uitwedstrijd tegen Heeswijk. Al na 10 minuten kregen ze een penalty tegen die Mathijs schitterend op de paal keek.” Gelukkig wisten de mannen na zo’n 20 minuten het tij te keren. Dat resulteerde al snel tot de 0-1 van Douwe Herckenrath. Vrij vlug werd de score verdubbeld, en blijkbaar wist Heeswijk daar weinig tegen in te brengen. “In de tweede helft gebeurde er vrij weinig, dus een verdiende overwinning voor Heren 2.” Op dit moment staat het elftal nog tweede op de ranglijst, maar doet het nog zeker me met de titelstrijd. De drie punten waren dus van harte welkom!
Het derde herenelftal had, net zoals enkele weken geleden, HVCH 6 als tegenstander. Op een zonovergoten sportpark in Heesch kon worden aangetreden en liet het elftal zien dat het zeker goed uit de winterstop is gekomen. “Met goed veldspel gaven we heel de wedstrijd weinig weg.” En dat niet alleen, er werd ook zeker wat gecreëerd. Uiteindelijk vielen er maar liefst vier doelpunten. Drie waren van de hand van Bart van Dongen – die vorige week ook al een goaltje meepikte en zo dus goede zaken doet voor het topscorers-klassement – en één doelpunt kwam van Wouter van den Berg.

Het vierde elftal had een mooi weekend. Dat begon met de wedstrijd, die gewonnen werd met 1-4. “We hadden veel balbezit in de eerste helft, maar qua kansen viel het nog tegen.” Er kon gelukkig gerust worden met goed ‘nieuws’, Joris Pennings opende op slag van rust de score met een mooi schot. Na de thee liep het stukken beter: vrij vlot werd de score uitgebouwd naar een 0-3 voorsprong. Er viel nog een tegentreffer, maar Blauw Geel 5 moest de drie punten toch echt afgeven aan Prinses Irene. “Degelijke overwinning waardoor we zowaar weer bovenaan de ranglijst staan!” en dat maakte het feestje natuurlijk helemaal af!
De weverszitting is voorbij en tijdens het carnavalsweekend wordt er (gelukkig voor coach Rien) niet gevoetbald. “Met opgestroopte mouwen het veld op was de instelling van vandaag,” en dat had een beste uitwerking! Als er zelfs wordt gezegd dat de 9-1 (!) overwinning nog geen juiste afspiegeling is van de krachtsverhouding op het veld, kunnen we wel stellen dat Heren 5 zich toonde als heer en meester op het veld! “Als Nooit Gedacht speler zou ik volgend jaar een andere hobby kiezen,” werd er dan ook gefluisterd. Die fusie met het dorp Geffen werd al niet verwacht, maar zal nou zeker in de vriezer geparkeerd worden.
Heren 6 zat het niet mee deze wedstrijd en dat was toch wel jammer. Waar vooraf gehoopt werd toch de volledige buit mee naar Nistelrode te nemen, moest deze nu alsnog achtergelaten worden in Mill. Juliana Mill 5 is op dit moment (nog steeds) de hekkensluiter, maar kreeg door een aan Nisseroîse zijde chaotische eerste helft toch hoop op meer. Dat betaalde zich uit, want de ploeg wist zich terug te knokken van een 1-2 achterstand naar een 6-2 overwinning voor de ploeg uit Mill. Balen: “Voor ons was het echter een verloren zondag om maar gauw te vergeten.” Dat zullen we dan ook maar gauw doen.
Heren 7 trad aan tegen het zevende elftal van Festilent. De Zeelandse gasten staan bovenaan de ranglijst en was van plan dit zo te blijven. De vorige keer werd er nog aardig weerstand geboden aan deze ploeg, maar nu was het na zes minuten speeltijd al gedaan en was de 0-2 al genoteerd. “Je merkte dit keer echt dat het stond als een huis bij hen.” In de tweede helft werd er meer risico genomen met de hoop dat het ook goals voor Prinses Irene zou opleveren. Hoewel het daar wel even op leek, was het geluk die dag niet aan Nisseroîs zijde. De toekomstig kampioen verdubbelde score en met een 0-4 eindstand werd er na 90 minuten afgefloten.
Februari - weekendverslag w8
Het achtste elftal had wat goed te maken, nadat er eerder onnodig met 5-4 werd verloren van NLC in Nistelrode. Dat had het team goed begrepen, die deze week konden rekenen op jeugdspelers Teun Vissers en Jelle van de Pas, want in Lith werd er voor de rust twee keer gescoord. Ook deze week was er een Herckenrath actief in de eerste en tweede helft, en wederom nam Raoul de doelpunten in de eerste helft voor zijn rekening. In de tweede helft was Prinses Irene oppermachtig. “Prinses Irene domineerde over het veld!” Teun Visser, vorige week ook al goed voor doelpunt, wist driemaal te scoren, Rutger Herckenrath (de ‘andere’ Herckenrath) en Mike Molenaar ieders eenmaal en NLC deed ook een duid in het zakje door een eigen doelpunt te scoren.

Vrouwen 2 was dit weekend voor de competitie vrij, iets waar de dames het hele seizoen al last van hebben dankzij het beperkte aantal teams in hun competitie. Daarom was er een vriendschappelijke wedstrijd tegen Nooit Gedacht Vr2 ingepland. Dat leverde een mooie wedstrijd op met twee gelijkwaardige en aan elkaar gewaagde teams. De eindstand was wat minder gewaagd: 0-0.
Bij Vrouwen 3 vielen er – helaas – wat meer doelpunten. Vorige week gingen de dames op bezoek bij de nummer 1 op de ranglijst, nu kwam de nummer 2 op bezoek in Nistelrode. Maaskantse Boys Vr1 had de buit al vroeg binnen. Door onoplettendheid viel ook hier al vroeg in de wedstrijd de 0-2. Het team kwam er niet aan te pas, mogelijk ook omdat er wat blessures en afwezigen waren. De wedstrijd werd beëindigd met een 1-6 eindstand.

2018-2019 Voetbal Week 8 Weekendoverzicht Weekendverslag