Zonnige zege voor Heren 4 in Veghel

Blauw Geel'38/JUMBO 5 (zon)

RKSV Prinses Irene 4 (zon)

Assist: Ruud Wijnen
Ruud Wijnen (corner)
Joris Pennings (intikker)

24 februari 2019 10:00

Opstelling RKSV Prinses Irene 4 (zon)

Zonnige zege voor Heren 4 in Veghel

Na een zeer succesvolle quizavond op vrijdag, waarin op knappe wijze, met een lichtelijk onderbezet team, de Prinses Irene quiz in de wacht werd gesleept (Antwan, nog bedankt voor je hulp in de voorronde), en ook nog eens de hoofdprijs van de loterij werd binnengehaald, mochten de AV hout boys op bezoek bij Blauw Geel 5 in Veghel. Een warming-up was nauwelijks nodig, want het zonnetje scheen en we mochten aantreden op veld 7, zowat in Vorstenbosch. De wedstrijd begon tam. Blauw Geel speelde erg afwachtend, liet ons aan de bal. Hier hebben wij zoals u weet meestal geen moeite mee, maar vandaag lag het tempo waarin de bal rondgespeeld werd aan de lage kant. Het veld werd door de gastheren ook redelijk kort gehouden, waardoor zo´n beetje iedere diepe bal (terecht) afgevlagd werd ivm buitenspel. Net op het moment dat iedereen dacht dat we met 0-0 de rust in zouden gaan, werd Joris op maat diepgestuurd, en bleef de vlag omlaag. Joris kapte zijn tegenstander uit en schoot de bal mooi hoog in het doel: 0-1.

De rust werd op het veld gehouden, aangezien we heen en terug naar het kleedlokaal niet zouden redden in 15 minuten. Het was ook niet slecht toeven op het veld in het heerlijke voorjaarszonnetje. Het motto voor de tweede helft was ‘ga zo door, maar graag een tempootje hoger’. Dit werd nog even kracht bijgezet door onze sponsor, die dreigde onze onlangs verworven AV hout kledinglijn terug te vorderen. Met resultaat. Er kwamen meer kansen, en meer goals. De 0-2 werd binnengekopt door Job, en de 0-3 kwam uit een corner van Ruud die via een Blauw Geel speler in het doel belandde. Geen vuiltje aan de lucht dus... tot het moment dat Ruud in onze eigen zestien licht onder druk gezet werd en de schaduw van zijn tegenstander op zich af zag komen. Hierbij negeerde hij de coaching van Paul, zich niet beseffende dat zijn tegenstander ruim 2 meter lang was en in werkelijkheid nog zeker 5 meter van hem verwijderd was. Ruud maakte er een corner van die door dezelfde tegenstander precies in de kruising werd gekopt. 1-3. Erg lastig kregen we het gelukkig niet, en Joris kon vlak voor tijd ook nog voor 1-4 zorgen nadat Job de keeper had omspeeld en vanaf de achterlijn teruglegde.

Vlak daarvoor was Marcel er door Tom op gewezen dat hij kramp had, wat bij menig Irene speler tot grote opluchting leidde: hij is ook maar een mens. Door deze overwinning zijn we weer geklommen naar de bovenste positie op de ranglijst, en heeft de platte kar na enige afwezigheid weer zijn intrede gedaan op de Prinses Irene 4 app. Dat er nog twee teams zijn met minder verliespunten negeren we voor het gemak maar even. Onze volgende competitiewedstrijd is pas op 31 maart, maar hopelijk kunnen we nog een keer een oefenpotje spelen in de tussentijd, om het hervonden wedstrijdritme enigszins te kunnen vasthouden.