Heren 1 naar finale quizcompetitie

17 februari 2019 12:15

Quizcommissie

Voor maandag 11 febrauri stond de vijfde en laatste voorronde in de quizcompetitie 2018-2019 op het programma. Deze keer zaten 4 teams aan tafel, te weten Korfbal 3/4, Heren 1, Heren 8 en een team namens de Supportersclub. Inzet was een plaats in de finale voor vrijdag 22 februari.

Ook deze keer werd weer gestart met de logo's. Deze waren deze keer blijkbaar toch wat moeilijker dan voorgaande keren. Heren 1 leverde als eerste drie goede antwoorden in, Heren 8 volgde als tweede. De supporters hadden maar 2 goede antwoorden en kregen geen punten.
Hierna volgden de 25 theorievragen, waarbij de hersenen bij menigeen flink kraakten en er werd driftig overleg gevoerd. Met de joker voor heren 1 bij de eerste rubriek “sport” werden er 25 punten plus 10 bonuspunten behaald en liepen zij al meteen uit naar 55 punten en een voorsprong van 20 punten op Heren 8. Deze voorsprong gaven ze tijdens de theorievragen niet meer af. Bij de pauze stond Heren 1 dan ook op 135 punten, Korfbal 3/4 bezette de tweede plek met 115 punten.

In de pauze schonk barkeeper Ans v/d Heijden weer de glazen vol en kon iedereen weer loten kopen.
Tegelijkertijd werden de darters vanuit elk team naar voren geroepen voor hun dartscompetitie.
Deze week waren de darters Jan v/d Heijden (Heren1), Jeffrey van Tilburg (Heren 8), Peter Pittens (Supporters) en Mae Gevers (Korfbal 3/4) hiervoor aangewezen. De winnaar werd Jan v.d. Heijden met 140 punten. Jan zien wij daarmee samen met Jenny van Rooij (Vrouwen 3), Stefan van Nuland (Heren 5), Wouter v.d. Berg (Heren3) en Linda van Tilburg (Korfbal 1) op vrijdag 22 februari terug in de finale, aanvang 19.45 uur

Met gevulde glazen en een lekker hapje op tafel startte vervolgens de tweede helft met het eerste spelonderdeel: het Beerpongspel. Elke week heeft elk team zo zijn/haar eigen ideeën hoe het balletje te gooien: in één worp of het balletje toch laten stuiteren. Heren 1 en de Supporters kregen de meeste balletjes in de bekers en behaalden daarmee beide 20 punten, gevolgd door Heren 8 en korfbal 3/4 met beide 10 punten.
Na het beerponspel was de stand als volgt: Heren 1 aan kop met 155 punten, gevolgd door de Supporters met 130 punten Korfbal 3/4 met 125 punten en Heren 8 met 105 punten.

Februari - Quizcompetitie - 5e voorronde
Klik op bovenstaande foto om naar de media-gallerij te gaan.

De mobieltjeschallenge, die daarop volgde, was deze avond toch wel bijzonder moeilijk. Na vijf minuten had alleen Heren 1 een vraag goed weten te beantwoorden. Zij behaalden als enige punten, waardoor de voorsprong nog verder werd vergroot. Met het knikkerspel wist Heren 8 - met een score van vijf knikkers in het kuiltje - te winnen en scoorden zij daarmee 20 punten. De geluidsvragen volgden evenals later ook de muziekronde. Korfbal 3/4 wist, dankzij de maximale score en 10 bonuspunten voor de ingezette joker, nog wat in te lopen op Heren 1.
Het estafettespel “Met knikkende kniëen” kwam ook deze avond weer aan bod. Er werd weer flink gesprongen, gehupst en gehuppelt. Ook hier was Heren 1 oppermachtig. Zij wisten 26 tennisballen over te brengen en in de emmer te laten vallen, goed voor 20 punten.
Hierna volgde nog het Hengelspel, waarbij deze keer de Supporters lieten zien hierin goed bedreven te zijn. Ze wonnen en met de joker als inzet scoorden ze 30 punten.

Met tot slot nog slechts de fotovraag te gaan had Heren 1 een voorsprong van 30 punten op Korfbal 3/4 en was daarmee feitelijk niet meer te achterhalen. De fotovraag bleek deze keer niet eenvoudig. Enkelen dachten koningin Maxima te herkennen, of een van haar dochters. De jarige Rens v.d. Wielen (Heren 1) herkende na zes aanwijzingen Sophie Hilbrand en scoorde 19 punten. Tjeu Vogels (Heren 8)  wist een ronde later nog 18 punten te bemachtigen en Tiny Ketelaars scoorde uiteindelijk nog 9 punten voor de Supporters. Helaas bleef Mae Gevers (Korfbal 3/4) op nul punten steken, zij kende Sophie Hilbrand niet.

Hiermee werd Heren 1 winnaar van deze vijfde voorronde en zien we hen samen met de eerdere winnaars Heren 4, Heren 5, Korfbal 2 en Korfbal 1 op vrijdag 22 februari terug in de finale, aanvang 20.00 uur.

De eindstand van deze 5e avond is als volgt:
1e plaats           269 punten       Heren 1
2e plaats           220 punten        Korfbal 3/4
3e plaats           208 punten        Heren 8
4e plaats           184 punten        Supporters

Voorafgaand aan de trekking van de loterij werden de scheidsrechters Herman v.d. Wijst, Theo v.d. Heijden, Willy v.d. Bogaart en Antoon v.d. Ven alsmede fotograaf Teun Bevers en barkeepster Ans v.d. Heijden bedankt voor hun inzet en bijdrage. De loterij leverde vervolgens nog weer een aantal blije gezichten op.

De quizcommissie bereidt zich nu voor op de finale van vrijdag 22 februari a.s. waarop de dartsfinale aanvangt om 19.45 uur en aansluitend de finale van de quiz.

Iedereen is dan van harte welkom om de finalisten aan te moedigen tijdens het darten en de quizfinale. Tot dan!
Bron: Beeld: Teun Bevers

2019 H1 H8 K3 K4 Quizcompetitie 2018-2019 Supportersclub Voorronde Winterstop