Korfbalsters redden het niet tegen oud coach

18 september 2017 20:00

Adri van Lokven

De ‘meisjes’ van Prinses Irene waren zeer gemotiveerd tegen Spes omdat oud coach Marijke de Veer daar nu de leiding heeft. Na een sterke start met het eerste doelpunt voor Prinses Irene liep het gelijk op. Spes wist voor rust de marge naar 2 doelpunten verschil te brengen waardoor er gerust werd met een 7-5 stand. In de tweede helft nam Spes het initiatief en won de wedstrijd met 14-9.

Stuivertje wisselen
De eerste helft begon Prinses Irene scherp. Maddy van Dijk opende de score met een korte kans. Direct daarna gaf Spes een antwoord door 2 keer te scoren. Gaby van Santvoort bracht de stand gelijk door een afstandsschot. Hilde Pittens deed dit ook en zorgde weer voor een voorsprong. Spes heeft een team met lange meiden waardoor zij lang in balbezit konden blijven. Dit speelden ze goed uit waardoor Spes weer 2 keer de korf wist te vinden. Laura van de Ven en Hilde Pittens deden dit voor Prinses Irene. Hierna vergat Prinses Irene te scoren, maar Spes deed dit wel. Zij maakten nog 3 doelpunten waardoor er gerust werd met 7-5.

5 keer achter elkaar

Door het goede verdedigende werk wisten beide ploegen de korf de eerste 11 minuten niet te vinden. Spes gooide de eerste na rust binnen, maar door een kort kansje van Evy van de Akker wist Prinses Irene nog even aan te haken. Dit was van korte duur want Spes gooide 5 keer achter elkaar de bal door het gele mandje. Prinses Irene nam een time out waarin orde op zaken werden gesteld. Deze peptalk leidde nog tot 3 mooie doelpunten van Nora Schouten, Evy van de Akker en Maddy van Dijk. Het mocht echter niet meer baten. Spes maakte nog een doelpunt voordat scheidsrechter Remco de Winter de wedstrijd affloot met een 14-9 eindstand.

Ondanks het verlies heeft Prinses Irene laten zien dat er vooruitgang in zit. Dit geeft vertrouwen voor de komende wedstrijden!

Opstelling en scores:
Linda van Tilburg, Gaby van Santvoort (1), Hilde Pittens (2), Annelies Thijssen, Nora Schouten (1), Evy van de Akker (2), Maddy van Dijk (2), Laura van de Ven (1)
Wisselspeelsters: Esther van Venrooij

Het 2e team verloor met 9-7 van Spes 2, zie verslag