Complimenten, cadeaus en gezelligheid bij jubileumfeest supportersclub

30 november 2018 20:00

A. van Lokven

De supportersclub telt een kleine 400 leden en is daarmee een van de grootste van Brabant. Zo’n 125 leden waren aanwezig op het jubileumfeest, dat bijzonder gezellig verliep. Er was een prachtig cadeau voor onze vereniging, waar op een later moment op de website nog aandacht aan wordt besteed door de supportersclub. Er was ook een cadeau vanuit de vereniging van RKSV Prinses Irene voor het bestuur van de supportersclub. Daarnaast werd Antoon Timmers werd vanwege zijn vele verdiensten voor (o.a.) de supportersclub benoemd tot erelid.

Nadat de taart, geschonken door bakker Van Mook, was verorberd sprak namens het bestuur van Prinses Irene een van de drie voorzitters, Mario van Dijk, het bestuur toe. Hij memoreerde de vele activiteiten die het bestuur organiseert en de financiële ondersteuning die de supportsclub ieder jaar weer geeft aan onze vereniging.
Hij kwam ook met een cadeau: een (snel) opklapbare partytent, die zeker op zondag bij de verkoop van loten “aan de poort” van pas zal komen. “Door weer en wind steunen jullie onze vereniging, wij hebben een cadeau bedacht dat jullie bescherming zal bieden. We moeten tenslotte zuinig zijn op de mensen die zich voor de supportersclub inzetten”, aldus Van Dijk.

November - Supportersclub 50 jaar - feestavond - voorzitter Peter PittensDe voorzitter van de supportersclub, Peter Pittens, was in de historie gedoken en vertelde daaruit een aantal feitjes. Zo begon men ooit met 49 leden, waren dat er 25 jaar geleden 150 en nu dus bijna 400. Drie leden van het eerste uur zijn nu nog lid: Harrie Heerkens, Harrie Rijkers, Piet van Nuland.

Pittens gaf voorbeelden van de ondersteuning die de vereniging geeft aan Prinses Irene: “Als supportersclub proberen we Prinses Irene op alle fronten te voorzien van materiele en financiële steun. Op het financiële vlak ondersteunen wij onder andere de jeugdkampen van zowel voetbal als korfbal, de trainingskampen, de selecties van het heren- en vrouwenvoetbal en het korfbal. Maar ook bijdrages voor het meedoen aan internationale toernooien van de jeugd en bijdrages bij een kampioenschap voor alle elftallen. Als we kijken naar het materiele de laatste jaren, dan denk ik aan de geluidsinstallatie, het scorebord, de schoenenborstels, de overdekte tribune voor het korfbal, de mooie stoelen in de dug-outs die we samen met de vrienden hebben betaald en zo kunnen we nog wel even doorgaan! Kortom een club die tot op de dag van vandaag bezig is om Prinses Irene vooruit te helpen”. Vervolgens werd het cadeau van de supportsclub, een sieraad van een welkomstbord bij de hoofdingang, symbolisch overgedragen.
Bijzonder was nog dat Antoon Timmers vanwege zijn inzet gedurende ruim 16 jaar, waarvan tien als voorzitter, benoemd werd tot erelid. Hij is de vierde persoon in de geschiedenis die deze eer te beurt valt.

November - Supportersclub 50 jaar - feestavond - Oud-Voorzitter Antoon Timmers tot ere-lid benoemd (op foto met zijn vrouw, Nellie)

Pittens besloot: “Terugkijkend is er in de afgelopen 50 jaar een hoop gebeurd en gedaan. Teveel om op te noemen en daar willen wij dan ook iedereen voor bedanken, die op wat voor manier dan ook hieraan heeft bijgedragen om ons clubje in leven te houden. En dan bedoel ik niet alleen de bestuursleden maar zeker ook de leden. Want zonder leden is er geen supportersclub.”
Daarna kon er gefeest worden onder leiding van diskjockey Luuk van der Heijden. Het was nog lang gezellig, menig supporter had het zondag extra zwaar. U weet vast waardoor dat kwam!?

Tijdens de feestavond zijn er weer diverse foto's gemaakt. Deze zijn te vinden in de mediagalerij van Prinses Irene. Klik hier om daar naar toe te gaan.
Bron: Beeld: Teun Bevers

50 jaar Feestavond Jubileum Supportersclub activiteit