Nieuw fenomeen in het seniorenvoetbal

13 november 2018 12:00

Webredactie

Heren 1 was dit weekend vrij en dat gold ook voor Heren 3, Heren 5 en Vrouwen 2. De KNVB had dit zo georganiseerd. Vanaf nu zou het zo maar kunnen zijn dat de weergoden het voetbal gaan dwingen om rust te pakken. Afgelopen weekend vielen er al flink wat plensbuien. Gelukkig kan Prinses Irene vertrouwen op een groep vrijwilligers die er alles aan doen om de velden in goede conditie te houden. Probeer als teams dan ook hun aanwijzingen goed op te volgen, dan kunnen we hopelijk tot en met de winterstop nog van de velden genieten!

Hoe het precies werkt, dat is nog niet bekend, maar het lijkt besmettelijk: ook bij Heren 2 lijkt het Jordi van der Heijden-syndroom toe te slaan! Bij de 2-1 overwinning was het de kleinste man van het veld, Jeroen Bekkers, die tweemaal met de kop scoorde! Heeswijk 2 werd daarmee opzij gezet en de Bakhuys Boys nestelden zich bovenaan de ranglijst. Een meer dan prima weekend voor Heren 2 dus!
November - Weekendverslag - w45Heren 3 was deze week vrij en kan even tot rust komen. De mannen van Rene van Eenbergen en Mark van Nuland kennen een prima seizoenstart. Op dit moment staan zij op de zesde plaats op de ranglijst, maar deze cijfers bedriegen. De verschillen in de top zijn namelijk minimaal, met maar een verschil van vier punten tussen de koploper en het derde van Prinses Irene. Elke week kan hier dus weer het verschil worden gemaakt. Volgende week wacht Venhorst 2, die op dit moment drie plekken hoger staan maar ook één wedstrijd meer hebben gespeeld.

Het vierde had in blauw Geel 5 een bekende tegenstander van vorig jaar. Toen had de ploeg het er erg lastig mee, vandaag totaal niet. Binnen een kwartier stond het al 3-0. De eindstand werd uiteindelijk 6-1. Invaller Twan van der Lee (Heren 3) tekende voor drie van de doelpunten. Daarmee staat Heren 4 vooralsnog bovenaan de ranglijst. Zou het ze lukken om dit jaar wederom de titel binnen te slepen?
Heren 5 is begonnen aan een uitstekende reeks, maar was, evenals Heren 3 dus, een weekje vrij. Volgende week wacht hen een moeilijke pot tegen nummer 2 op de ranglijst, Blauw Geel 9. Overigens wacht de week erna de koploper. Het team van Rien Wijdeven en Joost van de Ven kan de komende tijd dus zeer belangrijk zaken doen voor de ranglijst en het eerder beloofde kampioenschap!
Wederom een overwinning voor Heren 6. De ploeg kende op het begin wat opstartproblemen, maar wist deze week de drie punten in Nistelrode te houden met een nette 2-0 overwinning. Voor het team van coaches Henk van den Boogaart, Twan van de Wetering en Ruud Steevens is het waarschijnlijk prettig om te zien dat het veldoverwicht zich nu ook laat uitbetalen in een mooi resultaat.

Het zag er naar uit dat Heren 7 een meer dan pittige wedstrijd tegemoet kon zien. “Tegen ongeslagen nummer 2 Festilent – met doelsaldo van +28 en wij -6 – waren we voorbereid op een zware wedstrijd,” en uiteindelijk waren de gastheren uit Zeeland dan wel sterker, het Heren 7 werd zeker niet van de mat gespeeld en was gevoelsmatig een gelijkspel meer tot zijn recht. Het collectief kwam er steeds prima uit met een voetballende oplossing en dankzij uitstekend werk van (juniorgast)keeper Bas van de Rakt had het een 0-0 wedstrijd moeten en kunnen zijn. Dat was echter niet het geval: door een ongelukkig situatie die volgde uit een corner werd het vlak voor rust 1-0. Een nederlaag die gemakkelijk ook anders had kunnen lopen, wat natuurlijk een bitter smaak achterlaat.
NLC was de tegenstander van Heren 8. De wedstrijd begon voorspoedig met een snelle goal van Mike Molenaar. Nadat er vanuit Irene vele kansen waren gemist scoorde NLC net voor rust de 1-1. Na de rust was het in 15 minuten tijd een waar doelpuntenfestijn, waarbij NLC en Prinses Irene om en om scoorden. Door twee goals van Mike en één van Tim Willemse stond er na 60 minuten een stand van 4-4 op het scorebord. Hierna ging het spel op en neer, waarbij NLC aan het langste eind trok en net voor tijd de 5-4 maakten. Een spectaculaire wedstrijd voor de supporters, maar helaas niet de volle buit voor Prinses Irene.

Ook Vrouwen 2 mocht een weekje rusten en kan zich zo voorbereiden op de wedstrijd tegen Vorstenbossche Boys Vr1. Die ploeg staat op dit moment tweede, maar zal er op gebrand zijn om deze derby te winnen. Het liep namelijk vorig jaar nét het kampioenschap mis en wil dat niet voor een tweede keer meemaken.
Het zag er in eerste instantie prima uit voor Vrouwen 3. De dames kwamen in een mooie aanval, die goed werd afgerond door Cheyenne van Krey, op een 1-0 voorsprong. Met name de eerste helft werd de lange bal goed gehanteerd door Prinses Irene en werd er goed gebruik gemaakt van de snelheid van de buitenspelers. Helaas werd er voor de rust nog de gelijkmaker gemaakt door Maaskantse Boys Vr1, waarbij ook zij werden geholpen door de harde Maren-Kesselse wind. Na de rust leek ook de scheidsrechter van windrichting te zijn gedraaid, want ineens was bijvoorbeeld de vlagger aan Oranje zijde onzichtbaar! De sterkste speelster aan Maren-Kesselse zijde, de spits, maakte het de verdediging lastig. Uiteindelijk volgde dan ook de 2-1. Vervolgens deed Prinses Irene wat terug, maar de Vinkelse buitenspelregel wordt blijkbaar ook door de Maaskantse Boys aangehouden. Vlak daarna volgde de 3-1. Daarmee was de wedstrijd definitief op slot. De wedstrijd eindigde in 4-2, waarbij Anne Bosch, die 90 minuten lang en belangrijke rol speelde met haar schot, nog een beauty scoorde. Het begint ongeloofwaardig te worden, maar hoewel Vrouwen 3 het lastig heeft in de vijfde klasse, verdient het team toch wel meer dan ze de laatste paar wedstrijden hebben gekregen.

2018-2019 Voetbal Week 45 Weekendoverzicht Weekendverslag