Intercitytrein van 6e elftal dendert voort met tweede overwinning op rij

Juliana Mill 5 (zon)

11 november 2018 10:00

Onbekend

Afgelopen zondag moesten we om 10 uur aantreden om tegen Juliana uit Mill. De wedstrijd stond onder leiding van Edwin Bakker. De gasten stonden onderaan op de ranglijst en na onze knappe overwinning van de week daarvoor moesten we waken voor onderschatting. Evenals de week daarvoor begonnen we in een 4-3-3- opstelling en met 5 reservespelers. We waren in totaal dus met 16 man.

Al vrij vroeg in dit duel kwamen we op voorsprong. Uit een corner van Rob van Rooij kopte Toine Pittens de bal knap in en al sloeg de keeper hem dan ook in eigen goal, hij telde: 1-0. Dit gaf de burger moed. Na een mooie aanval en goed terugleggen van Rob van Rooij in de 16 meter op Cees de Veer waren we dicht bij een verdere voorsprong. Het lage schot van Cees werd echter gepareerd door de keeper en tot corner verwerkt. We hadden wel een veldoverwicht in de eerste helft, maar speelde af en toe toch nog rommelig en lieten ook gaten vallen. Gelukkig wist de tegenstander daar niet van te profiteren. Vlak voor rust kregen zij een unieke kans op de gelijkmaker, maar de bal werd vlak voor het doel hoog overgeschoten. Ook werd er een treffer van hun afgekeurd mede door scherp vlaggen van medeleider Twan v.d. Wetering. In eerste instantie werd dit doelpunt goedgekeurd door Edwin Bakker maar op aanraden van de grensrechter werd dit doelpunt dus geannuleerd. Met een 1-0 stand gingen we rusten en hadden we eigenlijk de wedstrijd al moeten en kunnen beslissen.

Na rust kwamen Joris en Bart in het veld. We kregen daardoor wat meer grip op het middenveld en dwongen daardoor ook meer kansen af. Betrouwbare slot op de deur achter in de achterhoede was laatste man Ton van Uden die met een goede wedstrijdinstelling en mentaliteit en op tijd goed instappen verdere tegendoelpunten voorkwam. Voor mij was hij dan ook de man van de wedstrijd, daarbij wel ook in de rug gesteund door de overigens uitstekend keepende Rens van der Heijden. Voorin waren vooral Roy en Cees gevaarlijk aan onze kant. Zij waren vaak het eindstation van goed lopende aanvallen, maar de 2-0 wou maar niet vallen. Een kopbal van Gerwin v.d. Broek na een corner raakte de lat en een vrije trap van Joris Timmers ging helaas over het doel. Uiteindelijk werden we toch beloond voor het harde werken en de ijver in de tweede helft. Cees de Veer werd in de 16 meter vastgehouden en lokte ook een beetje de penalty uit. “Je kunt hem geven,” zullen we maar zeggen. Dat deed Edwin Bakker ook, maar de strafschop werd helaas door spits Roy van Grinsven naast het doel geschoten. Hij toonde zich echter mentaal sterk door zich hierover heen te zetten. Na een knappe assist en een mooi passje van Cees de Veer speelde Roy zich met een prachtige actie knap vrij en kapte een tegenstander fraai uit en schoot vervolgens met links fraai binnen: 2-0. Daarmee was de wedstrijd wel beslist en waren de drie punten voor ons binnen.

Wel moeten we in het vervolg wat duidelijker zijn over afspraken maken over vrije trappen en penalty's, waarvan akte. Een wedstrijd die misschien niet altijd even goed was aan onze kant, maar uiteindelijk telt toch de overwinning. Volgende week spelen we uit tegen Estria uit Escharen en om met Louis van Gaal te spreken: That's another cook!