Onverwacht makkelijke ochtend voor Prinses Irene 4!

RKSV Prinses Irene 4 (zon)

Blauw Geel'38/JUMBO 5 (zon)

Assist: Ruud Wijnen
Joris Pennings (intikker)
Twan van der Lee (intikker)

11 november 2018 9:30

Opstelling

Op zondagmorgen op de elfde van de elfde met een temperatuur van 11 graden stonden om half 10 11 hongerige heren uit Nistelrode aan de aftrap en een getergde spits van het derde op de bank! Alle AV Hout boys waren ondertussen goed wakker, nadat al om half negen verzameld werd om de nieuwe tassen in ontvangst te nemen. Deze tijd was niet bij iedereen goed doorgekomen en zo waren de eerste rondjes in de kantine ook alweer geregeld. Andres en Tom (AV Hout en VR Trading) dank voor de prachtige nieuwe tassen!

Op wedstrijddag 7 was Blauw Geel 5 de tegenstander, dit team was vorig seizoen nog de grote uitdager van Prinses Irene 4. Vorig seizoen waren er drie onderlinge ontmoetingen met Blauw Geel 5 en ging dit team drie keer furieus van start. Vandaag waren de rollen van begin af aan omgedraaid. Prinses Irene was vanaf de aftrap heer en meester. Met behulp van goed combinatiespel werden er ook al snel kansen gecreëerd. Na 5 minuten was daar de eerste corner die nog werd afgeslagen, maar Ruud Wijnen kon de bal nogmaals inbrengen bij de tweede paal waar Job direct binnen kopte. Deze goede start kwam Blauw Geel heel de wedstrijd niet meer te boven, Prinses Irene bleef heel de wedstrijd heer en meester met goed veldspel. Na 10 minuten was er een blessure bij Tom van Rooij, die zich moest laten vervangen door onze getergde spits van het derde, Twan van der Lee. Met zijn eerste en derde balcontact was Twan verantwoordelijk voor de twee en drie nul.  In het vervolg van de eerste helft werden nog wel enkele kansen gecreëerd, maar niet meer gescoord. Blauw Geel kon daar in de eerste helft maar 1 kansje tegenover zetten, maar deze werd voortreffelijk onschadelijk gemaakt door doelman Timmers.

In de tweede helft was het beeld van de wedstrijd hetzelfde. Prinses Irene in balbezit en Blauw Geel ver terug op de eigen helft. Als snel was het Job die zijn tweede van de wedstrijd maakte door een stuiterbal  prachtig als volley over de keeper in de verre hoek te schieten. Een kwartier voor tijd, nadat Joan aan het wisselen was geslagen maakte Joris na goed storend werk van Twan de vijf nul. Vijf minuten voor tijd om 11 over 11 werd er even niet goed opgelet bij Prinses Irene en werd de beste man van Blauw Geel in staat gesteld om de ere treffer te maken. Hiermee kwam een einde aan een reeks van 350 minuten zonder tegen goal. In de allerlaatste seconde was daar nog de Shota shuffle die vervolgens Twan van der Lee in staat stelde zijn hattrick te voltooien en de eindstand op het bord te zetten. Al met al dus een onverwacht makkelijke ochtend voor Prinses Irene 4, dat zich nu in ieder geval voor een week koploper mag noemen! Volgende week het altijd lastige Geffen uit.