Eerste overwinning insta-boys van ‘t 8e

16 oktober 2018 12:00

Webredactie

Ook dit weekend was het nog goed toeven op het terras van Prinses Irene. Er werden dan ook goed genoten van de biertjes, desperado’s en rädlers. Volgende week zal dat terras er wat anders uit zien. De weersverwachtingen zijn dan alweer anders. Ook is het wedstrijdprogramma een stuk minder druk: volgende week zondag komen alleen Heren 1, Heren 3, Heren 5 en Vrouwen 1 en Vrouwen 2 in actie. Van de standaardteams zijn er natuurlijk wel gewoon wedstrijdverslagen, maar het weekendverslag slaan we daarom volgende week een keer over. We mogen natuurlijk niet op de zaken vooruit lopen, dus lees vooral verder over de vorderingen van deze week.

Heren 2 was deze week de King of Comeback. “Waar het tweede elftal zelf vergat op voorsprong te komen na een goed half uur, kwam Avanti dat wel. Tussen de 40e en de 60e minuut scoorden zij drie keer,” aldus coach Sjuul van der Heijden. Gelukkig lieten de mannen de koppen niet hangen en kwamen de heren nog terug tot 3-3. Stijn van Zeeland, Wout Soetekouw en eerstejaars A-junior Sjoerd van de Broek tekenden voor de doelpunten. Hiermee blijft het team op een mooie tweede plaats.
De mannen van het derde gingen op visite in Handel om het daar op te nemen tegen het plaatselijke tweede. Daar werd aan oranje zijde een prima eerste helft verzorgd, maar enkele seconde voor de rust scoorden de gastheren en was de stand 1-0. Na de rust omspeelde Max Dobbelsteen op een slimme manier in een duel de keeper en maakte hij zo de gelijkmaker. Hoewel Heren 3 nog een aantal kansen kreeg, bleef het bij dit gelijkspel en keerden zij helaas met maar één punt terug naar Nistelrode.

Heren 4 ging op bezoek in Ravenstein, waar zij ook tegen het plaatselijke tweede aan mochten treden. Het was een lastige pot met een wat mindere eerste helft waar het “slecht stond,” zo luidden de getuigenissen. Mede daardoor kwamen de AV hout-mannen op een 1-0 achterstand. Na de rust bleven de mannen er echter in geloven en hielden het doel helder voor ogen. Joris Pennings maakte vanuit een corner de aansluitingstreffer. Vlak voor tijd stonden de heren zelfs even met 10 man op het veld, maar dat hield de heren niet tegen om alsnog de overwinning binnen te halen. In de laatste minuten super-invaller Stein de winnende tegen de touwen. “Al met al een lelijke, maar heerlijke overwinning!”
Een aantal mannen van het vijfde zat vooraf nog in de festival-sferen. “De caravans vanuit Festyland stonden nog net niet op de parkeerplaats van het sportpark,” aldus de coach. Het slaaptekort (?) zorgde ervoor dat de ploeg volstrekt onnodig puntenverlies leed tegen de nummer laatst, OSS’20 6. Het werd 2-1, waarbij de heren nog werden geholpen door de Ossenaren met een eigen goal én een penalty die niet werd benut.
Voor heren 6 schijnt de zon nog steeds niet. Wederom kwamen de mannen vrij vlug op een voorsprong, maar ook deze week gaven de heren dit uit handen en eindigde de wedstrijd in 3-1 in het voordeel van OKSV uit Overlangel. Op dit moment staat het zesde nog op een zure laatste plaats, maar hopelijk komt daar verbetering in na een week rust.

Oktober - Heren 8 op instagram
Heren 7 stond deze zondag tegenover een hongerige ploeg die trek had in een overwinning! De mannen kenden zelf een rommelige start en deze combinatie zorgde er dan ook voor dat ze snel tegen een achterstand aan keken. Dat leek de mannen wakker te schudden en al snel was er sprake van een gedegen organisatie en werd het een waardige strijd op het veld. Door een fout van Volkel-zijde, in de lange geschiedenis van deze ploeg toch een nieuwe onbekende tegenstander, werd het voor de rust 1-1. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ook na de rust de Volkelnaren het betere van het spel hadden, maar dat de Rijschool Janssen-jongens vele malen slimmer waren in het spel met een paar scherpe counters. Een onbenutte penalty van Volkel werd afgestraft en Oranje kwam op een 1-2 voorsprong hebben. Het spel werd door de scheids hierna nog een aantal minuten verlengd tot de 2-2 viel, maar het zevende hield uiteindelijk het hoofd koel en schoot de winnende 2-3 binnen.
Voor heren 8 was het deze week al na één minuut raak en werd er gescoord door de heren. Helaas viel dat doelpunt wel in eigen goal. Dit zorgde er wel meteen voor dat het hele team alert was en na 5 minuten maakte Mike Molenaar uit een penalty alweer de gelijkmaker. Niet veel later zette Molenaar de mannen zelfs op voorsprong, al werd deze voorsprong niet lang behouden. Raoul Herckenrath zorgde er echter voor dat er toch met een 3-2 voorsprong kon worden gerust. Na een inspirerende speech van de coach gingen de mannen weer het veld in en lieten zien dat zij heer en meester over het veld waren. Met mooie combinaties werd de voorsprong nog verder uitgebouwd door de eerdere goalgetters naar een 5-2 eindstand. Deze overwinning werd uitgebreid gevierd, zo bleek ook uit de allereerste instagram-post (zie foto) van het team. Voor de oudere lezer: instagram, horen wij u denken? Dat is een van de vele social media waarin men foto’s met elkaar kan delen. Heren 8 is op dit social media-kanaal ook voortaan te vinden onder de prinsesirene8. Volgen dus!

Vrouwen 2 had deze week een zware wedstrijd tegen koploper EVVC Vr1. Deze waren duidelijk een maatje te groot. De oranje-dames gingen met een 0-2 achterstand de rust in en onder het mom “volhouden is strijd houden” gingen de dames er weer tegen aan. Helaas mocht dit niet baten en eindigde de wedstrijd in een 0-5 nederlaag.
Ook Vrouwen 3 kon de punten niet in Nistelrode houden. De wedstrijd eindigde met een 0-2 nederlaag, hoewel de dames achteraf zeiden dat het net zo goed 2-0 overwinning had kunnen zijn. Wat knullige acties zorgden er voor dat de dames het zichzelf lastig maakten, terwijl de bal er voor ook niet in wilde. Het blijft dus lastig in de vijfde klasse voor Vrouwen 3, al biedt het wel perspectief dat de dames zeker niet worden weggespeeld.

2018-2019 Voetbal Weekendverslag week 41