#Scheidsbedankt: Applaus voor de scheidsrechter!

11 oktober 2018 14:00

Webredactie

De Man in het Zwart, arbiter, scheidsie, umpire, official, de ref, wedstrijdlijder; de scheidsrechter kent vele namen, waarbij we nu de meest toonbare opnoemen. En er zijn ook vele standaardzinnen voor de scheids: "HIJ NIET!", "Ook fluiten voor de andere kant"; het is meestal niet zo positief.
Dat kan ook op een andere manier natuurlijk. Dit weekend wordt de Week van de Scheidsrechter afgesloten en dat doen we graag met een welverdiend en gemeend applaus voor de scheidsrechter. En wat willen we dit weekend dan ook het meeste horen? #Scheidsbedankt!

Dus, kom samen met je team in actie deze week en zet die topper in het zonnetje! Hoe organiseer je nu zoiets? De KNVB heeft een stappenplan bedacht:

Vooraf

Stem deze 'applaus-actie' af met de aanvoerder(s) en zorg er samen voor dat het hele team weet wat er gebeurt en waarom.

De actie zelf

Op het veld introduceert de aanvoerder de actie aan alle aanwezigen, eventueel samen met de trainer: "Graag willen wij dit moment gebruiken om met zijn allen te klappen voor de scheids en hem/haar te bedanken voor zijn/haar harde werk het hele jaar door! Scheids, bedankt!". Vergeet nu het applaus zelf niet!

Achteraf

Vergeet niet om dit moment te delen via social media met #SCHEIDSBEDANKT zodat het applaus niet beperkt blijft voor die ene scheidsrechter. De KNVB, KNKV, ARAG en ook RKSV Prinses Irene zien deze beelden graag op je social media-kanalen verschijnen om zowel de clubscheidsrechters als die van de bond uitgebreid in het zonnetje te zetten!

De Week van de Scheidsrechter duurt nog tot en met 14 oktober. Pak aankomend weekend dat moment dus om te laten zien dat de scheidsrechter gewaardeerd wordt en dat er zonder hem of haar geen voetbal mogelijk is!

Bron: Beeld: Teun Bevers, KNVB

#Scheidsbedankt 2018 2018-2019 ARAG KNKV KNVB Kader en staf Samenwerking Week van de Scheidsrechter