Korfbalsters bieden goed weerstand

13 mei 2018 22:45

Op deze regenachtige zondag kwam Rosolo naar Nistelrode. Op papier had Rosolo duidelijk de beste kansen, maar Prinses Irene gaf zich vandaag niet zomaar gewonnen. Na een 2-0 voorsprong voor Rosolo werd er eigenlijk om en om gescoord. Prinses Irene kon het gat van twee doelpunten niet gedicht krijgen, en daarom werd er gerust met een stand van 4-6. Na rust was er hetzelfde spelbeeld en uiteindelijk werd de wedstrijd afgefloten met een 7-9 eindstand.

Voorsprong behouden
Het was een wedstrijd van weinig doelpunten. Waar normaal gesproken in korfbalwedstrijden door beide partijen toch wel minstens 10 keer wordt gescoord, was het vandaag duidelijk zoeken naar de korf. Het eerste doelpunt aan de zijde van Rosolo viel pas na 6 minuten. Prinses Irene had in deze fase goede aanvallen er tussen zitten, maar wist het gat in de korf niet te vinden.  Het eerste doelpunt wat aan Prinses Irene zijde viel werd afgekeurd, en meteen volgde een rake worp in het voordeel van Rosolo. Prinses Irene was duidelijk nog aan het zoeken naar de goede kansen, maar Maddy van Dijk gaf het goede voorbeeld door op de 22e minuut de eerste voor Prinses Irene binnen te knallen. Daarna knokte Prinses Irene voor de aansluiting, en wilde Rosolo de voorsprong van twee doelpunten behouden. Een felle wedstrijd waarin de teams om en om bleven scoren. Laura van de Ven, Evy van den Akker en Annelies Thijssen waren alle drie van afstand zuiver en brachten de ruststand op 4-6.

Stuivertje wisselen
Meteen na rust was het Rosolo die de stand op een marge van drie doelpunten trok, maar Maddy van Dijk was opnieuw degene die daar een stokje voor wist te steken door van afstand raak te schieten. Linda van Tilburg verdiende een strafworp, nadat zij met een doorloopbal op de vingers getikt werd. Laura van de Ven legde deze keurig binnen. Het laatste doelpunt werd al 10 minuten voor tijd gescoord door Lotte Wilbers, die netjes inviel en een afstandschot raak schoot. Prinses Irene verdiende vandaag als team credits voor het verdedigende werk wat ze lieten zien, omdat dit toch wel degelijk verschilt van de normale verdedigings tactieken. Mede daardoor kon Rosolo niet altijd het spelletje spelen wat ze altijd gewend zijn. Helaas kreeg Prinses Irene vandaag zelf ook hun eigen aanvallende spel niet duidelijk neergezet en waren ze niet altijd zuiver in de afronding. Hierdoor kon de marge van twee doelpunten niet verkleind worden en werd de eindstand bepaald op 7-9.

Het tweede won vandaag tegen Bladella, met 14-6.

Opstelling en scores
Laura van de Ven (2), Evy van den Akker (1), Sanne Pluk, Gaby van Santvoort, Linda van Tilburg, Hilde Pittens, Annelies Thijssen (1), Maddy van Dijk (2)
Wisselspeelster
Lotte Wilbers (1)