Voldoende spanning in competitie, maar ritme ontbreekt

28 maart 2018 12:00

Webredactie

Wedstrijdritme opbouwen, dat is lastig deze tweede competitiehelft. Door afgelastingen en het aankomend paasweekend hebben de meeste teams in 2018 nog geen twee weken achter elkaar een voetbalwedstrijd kunnen spelen. Hopelijk is die periode over 2 weken achter de rug. Sommige spelers maken toch nog hun minuten door in te vallen bij andere teams. Seline Jamlean, normaal speelster bij Vrouwen 3, is er daar bijvoorbeeld een van. Afgelopen weekend kwam zij in actie bij Vrouwen 2, Vrouwen 3 én Vrouwen 4 (30+).

Het tweede speelde afgelopen weekend tegen Volkel 2, die de volle punten mee naar huis namen. Het werd een 1-4 nederlaag. De eerstvolgende wedstrijd van Bakhuys-boys is tegen de nummer 3 op de ranglijst en daarna volgen twee wedstrijden tegen de laatste en op een na laatste in de competitie. Er liggen dus nog kansen genoeg om wat punten te pakken voor de mannen.
Heren 3 speelde een zuur gelijkspel. Lange tijd stonden ze voor en leek het erop dat de Venwico-mannen met de drie punten naar huis zouden keren. Helaas was FC Uden niet van plan de overwinning af te geven, en naar verluid gold dat ook voor de scheidsrechter. Zuur, maar het kan nog alle kanten op gaan bij Heren 3. Het verschil in punten bij de onderste vijf in de ranglijst is namelijk minimaal.

Maart - weekendoverzicht week 12 - "Koeien in de Lente"

"Als 22 ongetierige koeien die na een lange, koude winter, op de eerste lentedag weer de wei in mochten,” was een treffende analyse van teamsponsor Andres Verstegen (AV Hout). Het vierde won, maar het is nog niet de ‘killing machine’ die het voor de winterstop was. Tegen Vinkel werd hard gestreden, waarbij de heren naast de drie punten ook wat lichamelijke ongemakken (dikke enkels) ter herinnering kregen. De mannen liggen nog steeds op kampioenskoers en hebben nog alles in eigen hand. Concurrent HVCH 8 won ook, waardoor het spannend blijft boven in de competitie.
Heren 5 speelde gelijk tegen OSS’20 6, de nummer laatst in de competitie. De nummer 5 tot nummer 10 in die competitie zitten der mate dicht op elkaar dat elke wedstrijd een groot verschil maakt op de ranglijst. Door dit gelijkspel zijn de heren op dit moment in ieder geval gevrijwaard van degradatie.

De mannen van Henk van den Boogaart, Twan van de Wetering en Edwin van Dinther konden deze week niet de punten mee naar huis nemen vanuit Langenboom. In het wedstrijdverslag is te lezen dat het aan inzet niet ontbrak bij Heren 6, maar dat met wat geluk er mogelijk nog wel een gelijkspel in had gezeten.
Bij de wedstrijd van Heren 8 tegen Schadewijk 4 stond er na 90 minuten een brilstand op het scorebord. Zij staan op dit moment tweede in de competitie op drie punten achterstand van koploper OSS’20 10. De heren, onder leiding van Toine Langens, abraham Walter Hendriks en Frits van den Hogen, hebben zelf nog alles in de hand, aangezien ze nog twee keer mogen spelen tegen OSS’20 10.
“Als je alleen naar de tweede helft kijkt, hadden we 2-2 gelijk gespeelt,” maar helaas kan het jeugdige Heren 9 ook helaas deze week niet de overwinning vieren. De sfeer in het team is, ondanks de wat tegenvallende resultaten, toch goed. Zondag 8 april wacht hen de wedstrijd tegen EVVC 5. Eerder wisten de mannen van hen te winnen, dus hopelijk kan dan het glas geheven worden op de tweede overwinning. Het team gaat hard vooruit, wat ook te zien is aan de uitslagen, dus de drie punten in Nistelrode houden is dan zeker het doel!

Vrouwen 2 speelde gelijk in Lith. Het werd 1-1, waarbij Seline Jamlean verantwoordelijk was voor de enige treffer aan Oranje zijde. Oorspronkelijk zou deze wedstrijd in Nistelrode gespeeld worden, maar de club had verzocht om de wedstrijdlocatie te verplaatsen naar NLC. De trieste reden hierachter was dat de club stil wilde staan bij het overlijden van de 17-jarige Suzan van Alem, speelster van NLC Vr2.
Bij Vrouwen 3 was er sprake van een doelpuntenregen: het werd 11-1. De dames zijn de afgelopen week in feeststemming, maar er komt nog een spannende periode aan. Er is een afstand van 7 punten opgebouwd ten opzichte van de nummer twee op de ranglijst, maar na Pasen wacht er nog een pittige pot tegen HVCH Vr3. In de uitwedstrijd wisten de dames maar nipt te winnen met 0-1. Ben Hanegraaf, Daphne van der Heijden en Bert de Veer zullen deze week hard werken met de Scizzors-ladies aan de tactiek om ook deze noot te kraken.

Bron: Beeld: GIFsoup.com

2017-2018 Voetbal Week 12 Weekendoverzicht