Zegereeks 4e hervat in rommelig duel

RKSV Prinses Irene 4 (zon)

EVVC 4 (zon)

Eigen Goal (scrimmage)
Job van den Elzen (vrije trap)
Assist: Ruud Wijnen
Ruud Wijnen (schot)

Mannen, 4, 5e klasse 25

25 maart 2018 10:00

Libert Bongers

Opstelling

Het is eind maart, de winter lijkt op zijn retour, de vogeltjes beginnen weer te fluiten, het vierde mag weer de wei in. Met 16 man sterk, iedereen de klok netjes op de goede tijd gezet, mochten we aantreden tegen EVVC 4. Het verveldende, maar terechte puntenverlies in de vorige wedstrijd hebben we nog scherp op het netvlies. Hierdoor gaven we jammerlijk de interne periode weg aan VR3 (nog gefeliciteerd!), en zagen we concurrent HVCH naderen tot op slechts 1 puntje... Zaak dus om vandaag niet nog eens de fout in te gaan, en de volle 3 punten in Nistelrode te houden. De wedstrijd begon hectisch, wild, vol adrenaline. "Als 22 ongetierige koeien die na een lange, koude winter, op de eerste lentedag weer de wei in mochten", zoals de sponsor langs de kant analyseerde. De bal vloog op en neer, sprong van de voeten, kon door weinigen de gewenste kant in gestuurd worden. Desalniettemin, konden we enkele goede kansen creeëren. Hierbij stond het vizier ook nog niet helemaal op scherp en werden medespelers op cruciale momenten over het hoofd gezien. En waar dit wel lukte, stond de uitblinkende Vinkelse doelman keer op keer in de weg. EVVC zette hier naast een paar forse tikken op de enkels (de 4e app stroomde 's avonds vol met dikke enkelfoto's, beterschap heren) niet heel erg veel tegenover, het enige gevaar kwam uit een paar verdwaalde voorzetten van de zijkant. Halverwege de eerste helft waren het de oranjewitten die de score openden. De doorstomende Maikel S. was het die de 1-0 scoorde en hiermee de nare smaak van vorige week definitief wegspoelde. Ook hierna waren de beste kansen voor Prinses Irene, maar het doel werd niet meer gevonden.

Na rust eenzelfde spelbeeld. Voetballend overwicht voor het vierde, maar nog steeds erg slordig. Er was een onreglementaire terugspeelingooi nodig om de wedstrijd in het slot de gooien. Job wist de indirecte vrije trap onhoudbaar in de verre hoek te knallen. Tijd voor wat fris bloed in het team met een vierdubbele wissel. Een mooi moment, want na lange afwezigheid maakten Arjan en Dennis hun sportieve rentree. Goed dat jullie weer terug zijn! Een kwartier voor tijd maakte Ruud met een mooi schot nog de 3-0, waarna de wedstrijd definitief gespeeld was.

Het ritme van voor de winterstop moet duidelijk nog gevonden worden, maar de volgende wedstrijd is daar
de uitgelezen mogelijkheid voor. Zondag 8 april om 10:00u tegen Herpinia 3.