Het 6e gaat ongelukkig onderuit bij SES 4 in Langenboom

SES 4 (zon)

RKSV Prinses Irene 6 (zon)

Mannen, 6, 6e klasse 51

25 maart 2018 12:00

Onbekend

Afgelopen zondag speelden we uit tegen S.E.S. uit Langenboom. De leiding, waaronder mijn medeleider, arriveerde wat te laat op het sportpark omdat zij niet helemaal de goede weg pakten en kwamen daardoor wat later dan gepland. Eind goed al goed. Het doel wordt trouwens bij ons voor de rest van dit seizoen verdedigd door Ruud Steevens. Drie wedstrijden, voor de rest van het seizoen kan hij niet, maar we zijn in ieder geval dan even van het keepersprobleem verlost.

De laatste linie werd bij dit duel verzorgd door Dave van den Bogaart en Bart van Aerle. Voorin – althans, in de eerste helft – stonden de twee spitsen Rob van Rooij en Rick van Berkel. Er werd door iedereen keihard gewerkt in dit duel, zowel in de eerste als de tweede helft. Helaas hadden we veel te gauw balverlies en stonden we veel te ver uit elkaar. We konden de spitsen dan ook niet vaak bereiken, maar we missen ook een targetman voorin die de bal vast kan houden waardoor de linies beter op elkaar aan kunnen sluiten. We kwamen een keer goed weg bij een schot van Langenboom. Dave van den Bogaart wist op de doellijn echter nog net redding te brengen en de inzet te keren met zijn voet. De gastheren uit Langenboom speelden vrij hard en af en toe kwamen we dan ook niet onder de druk uit. Vaak verloren we te vaak de duels om de tweede bal. Voorin werd er hard gewerkt ook door Rick van Berkel die veel liep, maar helaas wisten we niet echt uitgespeelde kansen te scheppen. We liepen teveel met de bal en vaak wordt er ook niet goed of te laat gevraagd om de bal waardoor men gedekt staat en het al te laat is. Uit een knap schot schoot Langenboom raak in de 1e heft: 1-0. Ruud moest het antwoord op dit schot schuldig blijven. Even daarna redde hij echter knap door een schot tot corner te verwerken. Met een 1-0 achterstand gingen we op naar de thee.

Helaas bleef deze stand tot aan het einde ongewijzigd. De gemoederen in de 2e helft liepen af en toe
wat op, ook mede omdat de scheidsrechter niet altijd even neutraal floot. Ook hun vlagger vlagde een paar keer voor buitenspel terwijl het dat toch zeker niet was. Het is misschien goedkoop om de scheidsrechter de schuld te geven van deze nederlaag, maar er werd ons wel duidelijk een penalty ontnomen toen Davy van de Doelen in de 16 meter gehaakt werd. Rob van Rooij (de Schenk) was ook nog dichtbij een doelpunt maar zijn inzet belandde op de keeper en in de rebound wist Jens helaas niet te profiteren. Ook een mooi schot van Davy van de Doelen werd door hun keeper nog knap tot corner verwerkt. Helaas pindakaas, het mocht niet zo zijn deze zondag. Voor mij was trouwens onze aanvoerder Bart van Aerle de man van de wedstrijd, omdat hij de achterhoede goed leidde en ook het voortouw nam in de strijd. Alleen je koopt er niets voor, want helaas bleven de punten in Langenboom.

Met een wat neutralere scheidsrechter en ook met wat meer geluk hadden we toch een gelijkspel kunnen wegslepen, maar het zat dan ook niet mee. Over de inzet viel trouwens niets op aan te merken, want er werd door iedereen keihard gewerkt, alleen komen we toch op bepaalde momenten voetballend wat tekort.
Volgend Paasweekeinde zijn we vrij dus kunnen we de Pasen gebruiken om eieren te zoeken en even te herstellen van deze nederlaag. Hopelijk kunnen we toch nog een paar overwinningen pakken en er toch nog een mooi slot van het seizoen van maken. De leiding hoopt op beterschap.
Langs deze weg wens ik mede namens mijn medeleiders alvast alle spelers een vrolijk Pasen toe
en we zien elkaar weer over 2 weken.

Henk van den Boogaart (medeleider 8e elftal), Twan van de Wetering, Edwin van Dinther
vlagger: Edwin van Dinther