SV Deurne is de volgende tegenstander in de beker

8 maart 2018 22:00

Webredactie

Heren 1 zit nog steeds in het bekertoernooi en hoort nu bij de laatste 16. 26 februari j.l. vond in Weert de loting plaats voor de achtste finale, kwartfinale, halve finale en finale. Hierbij werd bepaald dat Prinses Irene zou spelen tegen ofwel eersteklasser SV Deurne ofwel derde klasser (en oude bekende) Sparta’25. Zij moesten onderling namelijk nog spelen voor een plekje in de achtste finales.

Prinses Irene had hun plekje al opgeëist door met 2-1 te winnen van Oranje-Zwart uit Helmond. Het duel tussen Sparta’25 en SV Deurne had eigenlijk ook al plaats moeten vinden voor de loting van 26 februari, maar dit was door (weers)omstandigheden niet gelukt. Het duel was dus in eerste instantie uitgesteld tot 1 maart en (vanwege de kou) vervolgens wederom uitgesteld tot 8 maart. Overigens werd er gespeeld in Deurne, want hoewel Sparta’25 was toegewezen als gastheer, was het veld in Beek en Donk niet goed bespeelbaar.

SV Deurne won deze wedstrijd dus. Het werd 1-3, waarbij alle doelpunten in de tweede helft vielen. Opmerkelijk is ook dat de 1-2 en de 1-3 pas in de laatste minuten van het duel werden gemaakt.

Prinses Irene mag donderdag 22 maart thuis aantreden tegen de mannen uit Deurne. Als ze winnen, dan gaan zij direct door naar de kwartfinales. De mogelijke tegenstander is dan Gemert of Heer (Maastricht).

Achtste finales
1. Sportclub Susteren- Lindenheuvel-Heidebloem-Combinatie