Heren 2 winnaar vierde voorronde quiz

1 februari 2018 9:00

Quizcommissie

Op deze vierde avond van de 54e editie van de quizcompetitie was het weer een gezellige boel. Bij rust had heren 8 een kleine voorsprong op heren 2, op de voet gevolgd door korfbal 2. Na rust nam heren 2 de koppositie over om deze niet meer uit handen te geven. Ook de fotovraag kon daarin deze keer geen verandering brengen.

Op maandag 28 januari was om 20.00 uur de kantine opnieuw ingericht om de 5 deelnemende teams voor deze quizavond een geschikte plek te kunnen geven en stond er al wat lekkers klaar op de tafels. Na het welkomstwoord kregen de scheidsrechters Herman van der Wijst, Theo van der Heijden, Willy van den Bogaart, Antoon van de Ven en Marco van Nuland ieder weer een team toegewezen om toe te zien dat alles sportief en eerlijk zou verlopen.
De onderlinge verschillen tussen heren 2, heren 8 en korfbal 2 bleven in de eerste helft met theorievragen klein. Supporters en vrouwen 1 bleven wat achter. De stand bij rust was als volgt: heren 8: 220 punten, heren 2: 215 punten en korfbal 2: 210 punten. Vrouwen 1 had op dat moment 170 punten weten te vergaren en de supporters moesten zich tevreden stellen met 160 punten.

In de pauze werden allereerst loten verkocht voor zowel een aantal mooie dagprijzen als voor de prijzen die in de finaleavond worden verloot.
Daarna was het de beurt aan de darters Bart Teunisz (heren 2), Esther van Venrooij (korfbal 2), Peter Pittens (Supporters) Walter Hendriks (heren 8) en Lindy Pittens (vrouwen 1). Lindy Pittens wist met 9 darts 168 punten te behalen en hield daarmee de anderen achter zich. Lindy zien we daarmee terug op de finaleavond vrijdag 23 februari a.s.

Na de pauze nam heren 2 de koppositie van heren 8 over om deze in het verdere verloop van de avond niet meer uit handen te geven. Heren 8 wist wel nog de joker optimaal te benutten en bij het smartiespel de maximale score te behalen, maar kon daarmee de eerder opgelopen achterstand van 45 punten op heren 2 toch niet goedmaken. Met nog slechts de fotovraag te gaan, was de voorsprong van heren 2 op heren 8 nog altijd 17 punten.

De eindstand van deze 4e avond is dan ook als volgt:
1e plaats 412 punten Heren 2
2e plaats 390 punten Heren 8
3e plaats 380punten Korfbal 2
4e plaats 340 punten Vrouwen 1
5e plaats 262 punten Supporters

Na een dankwoord aan de scheidsrechters, fotograaf Teun Bevers en barkeeper Ans van der Heijden vond vervolgens de trekking plaats van de loterij. Hierbij konden weer vele mooie prijzen – geschonken door diverse sponsoren van onze vereniging – gewonnen worden. En zo kwam er een einde aan een gezellige en daarmee geslaagde 4e quizavond.

Op maandag 5 februari vindt de vijfde voorronde plaats en nemen heren 1, heren 7, Korfbal Recreanten en een team van kaderleden en scheidsrechters het tegen elkaar op. Aanvang is opnieuw 20.00 uur. Iedereen is ook dan weer van harte welkom.

De dames van Korfbal 2 moesten het doen met een mooie derde plaats bij deze spannende vierde quizavond.

Vrouwen 1 had meer succes in het tweede deel van de quiz, dan het eerste deel van de quiz deze avond.

De supporters moesten het deze keer afleggen tegen Heren 2, Heren 8, Korfbal 2 en Vrouwen 1.

Heren 8 had een voorsprong opgebouwd in het eerste deel van de quiz, maar moest de overwinning toch laten aan heren 2.

De quizcommissie, die de vragen stelt en dienst doet als jury, zijn er ook elke quizavond weer scheidsrechters aanwezig. Op de foto zijn (vlnr) Theo van der Heijden, Marco van Nuland, Willy van den Bogaart, Antoon van de Ven en Herman van der Wijst te zien.
De quizcommissie, die de vragen stelt en dienst doet als jury, worden ook elke quizavond weer bijgestaan door scheidsrechters (die elk toegewezen worden aan een team). Op de foto zijn (vlnr) Theo van der Heijden, Marco van Nuland, Willy van den Bogaart, Antoon van de Ven en Herman van der Wijst te zien.

Heren 2 ging er uiteindelijk met de winst vandoor. Het leek nog spannend te worden, maar met een voorsprong van 17 punten op runner-up Heren 8 bij de fotovraag, gingen zij er met de winst vandoor.

Bron: Beeld: Teun Bevers

2017-2018 2018 Activiteit H2 H8 K2 Quiz Quizcompetitie 2017-2018 Supportersclub VR1 Winterstop