Korfbalsters naar Erp

19 januari 2018 13:30

Zondag wordt een uitwedstrijd door de korfbalsters. Zij gaan op bezoek bij regerend landskampioen De Korfrakkers. De wedstrijd start om 15.00 uur in sporthal ter AA te Erp. Willen de Nisseroise oranjehemden een serieuze kans maken, dan zal het op of zelfs over, de toppen van hun kunnen moeten presteren.

De Korfrakkers heeft al jaren lang een heel sterk vlaggenschip staan en al veel finales gespeeld. Elk jaar krijgen zij veel talentvolle speelsters door vanuit de jeugd, waar ze ook overal bovenin meedraaien. Toch doet de Korfrakkers het niet alleen met eigen jeugd, ook ervaren en/of talentvolle speelsters bij andere clubs in de regio maken de overstap naar de Korfrakkers. Zo speelt momenteel Jet van Gerwen bij Korfrakkers (Altior) en maakt Linda van Sleeuwen (JES) aanstaande zondag waarschijnlijk haar debuut. Onder leiding van Jacques Kop Janssen heeft het team deze zaalcompetitie toch ook al verliespunten geleden. Tegen Rosolo werd namelijk 1 keer gelijk gespeeld en 1 keer verloren. De overige 7 wedstrijden werden winnend afgesloten.

Voor Prinses Irene zondag de uitdaging om De Korfrakkers extra verliespunten te bezorgen. Arno Theunisse zal werken met een aantal doelstellingen om Prinses Irene te laten draaien zoals het dat kan. Aanvallend sterk zijn is een kwaliteit van Prinses Irene. Evenals de werklust en doorgaan tot het einde van de wedstrijd. Als dat goed loopt kan het wellicht goed meedoen tegen de Korfrakkers. Met alle steun van publiek wordt het hopelijk een aantrekkelijke wedstrijd onder leiding van J.Puhl.

Programma Topklasse
14.30 uur Swift - Spes