4-0 oefenzege 1e elftal

17 januari 2018 0:15

Adri van Lokven Foto Teun Bevers

Dinsdagavond speelde het 1e elftal weer voor het eerst een (oefen)wedstrijd, na een korte winterstop en nog maar met een paar trainingen in de benen. Tegenstander was 3e klasser Berghem Sport. Prinses Irene was heer en meester en had, als een paar 100% kansen waren benut, met veel hogere cijfers kunnen winnen dan de 4-0 eindstand die het nu werd. Spits Martijn van Vught maakte na een half seizoen blessureleed weer zijn rentree.

In de 1e helft was het Wibe van Rooij die scoorde knap na een fout achterin bij de Ossenaren. Rolf v.d. Bogaart maakte de mooiste van de avond.  Vlak voor het rustsignaal krulde hij de bal, na een individuele actie, fraai binnen. In de 1e helft viel na 10 minuten Robin Walk al uit, met naar het leek een flinke blessure aan zijn scheenbeen, na een ziekenhuisbezoek lijkt dat toch mee te vallen.

In de 2e helft was er slechts één kans voor Berghem Sport. Een vrije trap werd echter goed uit het doel geranseld door Stef van Venrooij. Kansen werden door de Prinses Irene voorwaartsen verschillende keren niet goed afgemaakt. Toch werd de score nog opgevoerd. Wibe van Rooij benutte een penalty, nadat hij in de zestien was neergelegd.  Rolf v.d. Bogaart maakte, net als Van Rooij,  zijn tweede van de avond door koel af te ronden, nadat hij goed de diepte zocht en vrij voor de uitstekende doelman Hoefnagels opdook.

Zondag speelt het 1e elftal de, al verschillende keren afgelaste, bekerwedstrijd tegen Toxandria in Rijkevoort. Die wedstrijd begint om 12.00 uur.

oefenwedstrijd 2018 prinses irene 1