Emplina laatste tegenstander in 2017

14 december 2017 0:00

Adri van Lokven

Op kunstgras kan nagenoeg altijd gespeeld worden, of er moet sneeuw op liggen. Daar ziet het zondag niet naar uit, dus neem maar aan dat de wedstrijd van het 1e elftal komende zondag thuis tegen Emplina door gaat. Dit in tegenstelling tot de bekerwedstrijd die die donderdagavond opnieuw was ingepland tegen Toxandria, want die is woensdag al afgelast. Emplina staat maar één puntje lager dan onze mannen, dus het belooft een spannende wedstrijd te worden.

Emplina was vorig seizoen, zeker in de 2e helft van de competitie geweldig op dreef, maar pakte uiteindelijk overal langs. Wist Prinses Irene destijds de uitwedstrijd, redelijk vroeg in het seizoen, nog gelijk te spelen, thuis werd in de slotfase met 0-1 verloren. Dat was toen een bijzonder magere afspiegeling van de verhoudingen.
Als je van wisselvalligheid spreekt bij Prinses Irene, kun je precies hetzelfde zeggen over de Bosschenaren dit seizoen. Zo wonnen ze met grote cijfers van Erp en TGG, wonnen van EVVC, maar verloren de uitwedstrijden tegen Venhorst en Margriet. Uitwedstrijden vormen toch een groter probleem dan thuiswedstrijden voor de ploeg van coach Erik Meulendijk.
Emplina is net als Prinses Irene een elftal dat het moet hebben van het voetballende vermogen, waardoor we waarschijnlijk een aantrekkelijke duel krijgen te zien.

Voor Prinses Irene is het belangrijk het jaar 2017 goed af te sluiten. Bij winst blijf je, op afstand van de top 2, meedoen in de bovenste regionen, bij alles minder moet je toch ook weer naar onderen kijken.
Het is met Prinses Irene vaak hetzelfde liedje. Op een of ander manier weet men de individuele kwaliteiten die het elftal heeft niet in een teamprestatie om te zetten. Dan kan het zo maar gebeuren dat je dus, al was het ongelukkig, in blessuretijd totaal onnodig van TGG verliest. Dat ligt dan toch vooral aan jezelf, want die ploeg had al lang op een kansloze afstand gezet moeten worden.

Hopelijk is het elftal er op gebrand om dat zondag recht te zetten, om daarna in de kantine het Après-ski feest in te duiken!

Programma:

BVV -  RKVV Volharding