Eerlijke uitslag bij Prinses Irene - BVV

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

BVV/Timmermans Infra (zon)

... (scrimmage)
... (solo)

Mannen, 1, 2e klasse H

5 november 2017 14:30

J. de Goeij

Opstelling

Prinses Irene en BVV speelden op sportpark De Schellen in Nistelrode met 2-2 gelijk. Onder de uitmuntende leiding van scheidsrechter Jordy de Goeij, was het zeker in de 2e helft een waar spektakelstuk. De Van Tilburg Mode & Sport Boys waren in de 1e helft de betere ploeg en stonden toen, door een doelpunt van Wibe van Rooij, op een 1-0 voorsprong. In de 2e helft was het andersom en scoorde BVV via Eerhart en Hamria. In de slotfase was het de ingevallen Jerin v.d Rakt die prachtig met het hoofd scoorde uit een voorzet van Koen Bollen. Uiteindelijk een uitslag waarmee iedereen kon leven.

Wereldredding

Bij Prinses Irene zat Gijs van Erp na een lange blessure weer op de bank en viel na een uur in. Hein Langens kreeg de voorkeur boven Jerin v.d. Rakt. Prinses Irene begon sterk aan de wedstrijd en speelde constant op de helft van de Bosschenaren. Echte kansen deden zich in het eerste kwartier niet voor. Daarna kwamen die wel, maar de laatste pass en of voorzet was vaak niet goed. Zo zag Rolf v.d Bogaart, de goed acterende Robin Walk over het hoofd en was ook Wibe van Rooij ongelukkig met zijn voorzetten. Na zo’n half uur kwam Prinses Irene op voorsprong. De bijzonder actieve en sleurende Wout Soetekouw joeg een paar verdedigers op, die in de fout gingen. Van Rooij kwam in de zestien in balbezit een schoot de bal steenhard in de korte hoek. Ook in het vervolg was Prinses Irene de bovenliggende partij, maar ontsnapte in de laatste minuut van de 1e helft. Een wereldredding van doelman Stef van Venrooij voorkwam de gelijkmaker.

Snoekduik

In de 2e helft ontbrandde de wedstrijd pas echt en werd het een bijzonder aantrekkelijk duel, wat we gewend zijn als deze twee ploegen tegen elkaar spelen. In tegenstelling tot de 1e helft was nu BVV de bovenliggende partij en was steeds gevaarlijk. Vooral de ingevallen Imad Hamria was een ware plaag. Toch had Prinses Irene de wedstrijd in het slot kunnen gooien via Soetekouw. Hij kreeg na een mooie aanval een paar meter voor het heiligdom van de jonge, bijna twee  meter lange doelman,  Van Schaik, de bal op een presenteerblaadje, maar schoot tegen  hem op. In de tegenaanval was Eerhart dicht bij de gelijkmaker. Nadat na ruim een uur spelen Hamria zijn inzet via de binnenkant van de paal voorlangs zag gaan en er nog een paar goede kansen waren, stond het na zo’n 70 minuten 1-1. Uit een scrimmage ontstond een ware flipperkast en was het uiteindelijk Eerhart, die de bal  een paar centimeter over de doellijn schoot. Dat werd waargenomen door scheidsrechter De Goeij, die op de achterlijk stond. BVV rook bloed en zette Prinses Irene nog meer onder druk. Een werkelijk weergaloze actie van Hamria zorgde voor de 1-2. Hij speelde in de zestien een paar verdedigers uit en liet Van Venrooij kansloos. Prinses Irene ging op zoek naar de gelijkmaker en BVV ontsnapte toen de goed spelende Tim van der Heijden, de bal op een meter voor het doel op zijn knie kreeg toen Van Schaik deze losliet, maar de bal ging langs de verkeerde kant van de paal. Koen Bollen de beste man aan Prinses Irene zijde, rukte mee op en zijn voorzet kwam in het vijfmetergebied, waar invaller Jerin v.d. Rakt met een prachtige snoekduik de bal in de lange hoek kopte. Al met al een uitslag waarmee voort beide ploegen te leven valt.

Robbert Rovers had een zware middag met Hamria als tegenstander

Rolf v.d Bogaart gaat de zestien in

Wout Soetekouw was bijzonder lastig en vaak gevaarlijk namens Prinses Irene

Wibe van Roooij maakte de 1-0