Dameskorfbal Zaalfinales 2024

27 maart 2024 0:00

Korfbalcommissie

De Dameskorfbal Zaalfinale vindt op zaterdag 6 april 2024 plaats in de Maaspoort in Den Bosch. Zowel bij de senioren als bij de Hoofdklasse A-jeugd wordt gestreden om de landelijke zaaltitel. Mooie wedstrijden om te gaan kijken, dus een tipje van de redactie!

Voor het eerst zullen de finales bij de D-, C- en B-jeugd ook op deze nieuwe locatie worden gespeeld. Daarnaast vinden ’s avonds de finales van de A-jeugd dames en Topklasse dames plaats.

Evenals de play down wedstrijden van ons eerste korfbalteam, wordt er in meerdere wedstrijden bepaald wie in deze finales mag spelen. Als eerst hebben de wedstrijden in de topklasse dit zaalseizoen natuurlijk een belangrijke rol: de nummer 1 en nummer 4 spelen tegen elkaar in deze playoff wedstrijden en de nummer 2 en 3. De winnaars van deze twee duels mag 6 april in de Maaspoort gaan strijden om het landskampioenschap.

24 en 31 maart zullen deze onderlinge wedstrijden gespeeld gaan worden. De nummer 1 Rosolo speelt tegen de nummer 4 de Korfrakkers, en de nummer 2 VIOS/Spes speelt tegen de nummer 3 Be Quick. Dat wordt dus nog spannend!

Voor de A-jeugd zijn ook VIOS/Spes en de Korfrakkers in de race om te mogen gaan strijden. Zij spelen respectievelijk tegen SVOC '01/United en Altior op 23 maart.

6 april wordt dus gestreden om het landskampioenschap. Dit zijn altijd zeer leuke wedstrijden om te gaan kijken, dus mocht je willen gaan dan regel snel een kaartje!

Het programma ziet er als volgt uit:

• 11.30 uur – Deuren open
  • 12.30 uur – Finale D-jeugd
  • Gevolgd door (maar niet voor 14.00 uur) – Finale C-jeugd
  • Gevolgd door (maar niet voor 15.30 uur) – Finale B-jeugd
  • Gevolgd door (maar niet voor 17.30 uur) – Finale A-jeugd dames
  • Gevolgd door (maar niet voor 19.30 uur) – Finale Topklasse dames

Behalve de wedstrijden, zal er op het voorplein van de Maaspoort de hele dag van alles te doen zijn.

Tickets
Er zijn verschillende soorten tickets. Allereerst is er een ticket waarmee je toegang hebt tot de finales voor D-, C- en B-jeugd. Dit ticket kost €6,00 voor volwassenen en €3,00 voor kinderen. Ten tweede is er een ticket waarmee je toegang hebt tot beide damesfinales. Dit ticket kost €10,00 voor volwassenen en €5,00 voor kinderen. Ten slotte is er nog een dagticket, waarmee je alle vijf de wedstrijden in de Maaspoort kunt bekijken. Dit ticket kost €12,50 voor volwassenen en €6,00 voor kinderen.

Koop je tickets hier.

Bron: Foto: Clemens van Santvoort