Korfbal B1 kampioen!

17 oktober 2023 12:30

Leiding B1

De meiden van de B1 speelden hun kampioenswedstrijd tegen de nummer 4 en tevens laatste uit de poule: Altior B2. Gelijk of winnen was genoeg om het kampioenschap te behalen. Wat in theorie een makkelijk wedstrijd had kunnen zijn, liep dat in praktijk anders en bleef het door gezonde spanningen bij de meiden afgelopen zaterdag lang spannend.

Vol adrenaline en zenuwen begonnen de meiden van de B1 aan de wedstrijd. Prinses Irene had kansen genoeg, maar de bal wilde er niet in, waardoor Altior B2 mee kon blijven doen. Met rust was de tussenstand dan ook 2-2.

In de rust werd besproken dat er feller gespeeld moest worden en dat er in de verdediging geen fouten gemaakt mochten worden. Eenmaal weer terug op het veld bleek de peptalk geholpen te hebben. De verdediging van Prinses Irene stond als een huis, waardoor Altior weinig kansen kreeg in de 2e helft.
Gelukkig wist de B1 na rust de zenuwen los te laten en in de tweede helft de kansen beter af te maken. Ze scoorden nog 3x, en elk doelpunt werd door zowel de meiden als het support aan de zijlijn goed gevierd. De wedstrijd werd afgefloten met een 2-5 eindstand: het kampioenschap kon gevierd worden!
Na een welverdiende receptie en een friettafel bij de kroeg in Nistelrode hebben de kampioenen het goed gevierd!

kampioen korfbal seizoen 2023-2024