Rini Buuts overleden

13 oktober 2023 18:45

Bestuur

Op 76-jarige leeftijd is Rini Buuts overleden. Rini werd in 1985 verkozen tot “ Lid van Verdienste” vanwege zijn vele vrijwilligerswerk. In de jaren 70, 80 en 90 was hij, niet alleen als voetballer in het veteranenelftal actief, maar vervulde daarnaast verschillende kaderfuncties. Rini was een sociale man die van gezelligheid hield. Toen hij in Nistelrode kwam wonen werd hij lid van Prinses Irene.

F0BCA0E7-5671-4932-BBB8-2BFB13D8F3EE.jpeg

Als voetballer herinneren we hem als een stoere, harde, doch sportieve verdediger, die meestal in het centrum speelde en de voetballende oplossing zocht. Rini is ook altijd lid geweest van onze supportersclub. We zagen hem destijds ook vaak bij de wedstrijden van zijn dochter Sandra, die jarenlang in het 1e team korfbalde. Zijn zonen Gert-Jan en Marcel waren actief als keeper en voetballer en genoten natuurlijk ook zijn aandacht. Marcel voetbalt nog steeds en is zijn opvolger in de drukkerij die Rini opstartte en is, net als zijn vader toen, nu onze ‘huisdrukker’.

Rini was jarenlang wedstrijdsecretaris. In die tijd zonder computers, mobiele telefoons en niet per website aangeleverde overzichten, een werk dat wekelijks menig uurtje kostte en veel nauwkeurigheid vereiste.
Hij was van 1986-1989 voorzitter van de Jeugdcommissie en daarna ook nog enkele jaren van de Seniorencommissie en vanuit die commissies afgevaardigde in het Algemeen Bestuur. Rini maakte ook jarenlang deel uit van de redactie van het, inmiddels niet meer bestaande, clubblad “De Schellen”.

De laatste jaren zagen we Rini weinig meer op ons sportpark, maar ook niet veel in het dorp. Dit vanwege zijn gezondheid (COPD), wat hem erg beperkte in zijn bewegingsvrijheid. Afgelopen maandag kreeg hij daar een longontsteking bij dat, in combinatie met zijn ziekte, is hem helaas fataal geworden.

Wij danken Rini voor zijn grote inzet voor Prinses Irene en wensen zijn vrouw Marietje, hun kinderen Sandra, Gert-Jan en Marcel, hun partners, de kleinkinderen en allen die hem liefhebben, veel sterke in de tijd die voor hen ligt.

Bestuur Prinses Irene
Bestuur Supportersclub