Imponerend afscheid van Joan v.d. Heijden

15 april 2022 19:00

Webmaster; foto's: Teun Bevers

Prinses Irene en Joan van der Heijden waren meer dan 50 jaar onlosmakelijk met elkaar verbonden, twee handen op een buik. Dat waren ze. Ruim 250 wedstrijden in het 1e elftal en vrijwilliger gedurende meerdere decennia. Zijn naasten op de eerste plaats, maar Prinses Irene kwam, voor zeker, daarna. Onze vereniging droeg hem op handen, dat bleek afgelopen dagen nog eens, toen we werden geconfronteerd met zijn heengaan op slechts 59-jarige leeftijd.

Bij de avondwake donderdagavond was de kerk bomvol, met heel veel mensen die een binding hebben of hadden met onze vereniging. Voorzitter Frits v.d. Hogen sprak mooie woorden. In de lezingen kwam zijn sterke band met onze vereniging vaak terug.

Vrijdag 15 april kwam Joan voor de laatst keer naar ons sportpark. In de kantine vond een herdenkingsdienst plaats in besloten kring. Van daaruit werd zijn baar naar het hoofdveld gebracht en in het doel geplaats. Het doel dat hij meer dan 250 keer verdedigde als doelman van het 1e elftal. Rondom de baar de genodigden van de besloten dienst. Imponerend was hoe een groot aantal oranje en witte ballonen het luchtruim kozen, onder applaus van de aanwezigen. Op de tribune heel veel (oud)leden en supporters, die van daaruit langs de baar gingen en Joan een laatste groet brachten.
Door een lange erehaag die op het hoofdveld was gevormd, werd Joan door naaste familieleden, onder applaus, naar de auto gebracht. Daarna werd hij naar het crematorium gebracht.

Wij hopen dat zijn naasten en allen die hem lief hadden, troost zullen putten uit de respectvolle en warme manier waarop Prinses Irene afscheid nam van “onze geliefde Joan”.

Bestuur Prinses Irene

Prentje_Joan_1.jpg