Korfbalsters starten nieuw seizoen op

24 augustus 2023 0:00

Korfbalcommissie

Deze week is ook het korfbal weer gestart met het nieuwe seizoen. Zowel de commissies zijn gestart door middel van een aftrapbijeenkomst, als de selectie korfbal met hun eerste training.

Maandag 21 augustus werd het nieuwe seizoen opgestart met een aftrapbijeenkomst voor alle kaderleden die de diverse commissies binnen het korfbal bemannen. Na een kort welkom, gingen de diverse commissies enthousiast aan de slag om de taken binnen hun commissie te verdelen en de eerste prioriteiten op te pakken. Omdat er veel overlappingen zijn tussen de diverse commissies, was het fijn dat er een grote opkomst was en zaken direct met elkaar kortgesloten konden worden.

Aan het einde van de avond waren veel zaken in gang gezet, danwel afgerond. Een mooie en goede start van het korfbalseizoen!

Ook de selectie korfbal heeft de eerste training er weer op zitten. Dinsdag 22 augustus gingen de nieuwe trainers Auke Verwer en Stefan Klokgieters enthousiast van start met een nagenoeg complete groep. Aanstaande zondag wordt er deelgenomen aan een driekamp bij DAW Schaijk, op 3 september wordt er thuis geoefend tegen Stormvogels, op 5 september speelt het tweede uit tegen Korfrakkers 2 en het eerste thuis tegen Be Quick 3 en op 10 september uit tegen SVO Ooij. Het volledige programma is met ingang van dit seizoen te raadplegen op onze website https://www.rksvprinsesirene.nl/256/programma/.

Ook per team is het programma op de website in te zien. Dit wordt vanaf dit seizoen automatisch gesynchroniseerd vanuit Sportlink! Een mooie verbetering t.o.v. voorgaande jaren.

De jeugd en overige senioren teams starten het seizoen weer op in de week van 28 augustus. Er zijn oefenwedstrijden gepland en de jeugd zal deelnemen op zaterdag 2 september aan het jeugdtoernooi bij Be Quick in Nuland. In het weekend van 9/10 september start de competitie voor de teams die breedtekorfbal spelen en op 17 september start de competitie voor onze selectieteams.

Namens de korfbalcommissie wensen wij iedereen een heel fijn en sportief seizoen toe!

thumbnail_image1.jpg

Bron: Korfbalcommissie