Vrienden Prinses Irene steunt 3 nieuwe projecten in de jeugdafdeling

10 december 2017 9:15

Adri van Lokven

De Stichting Vrienden van Prinses Irene heeft als doel de opleiding van onze jeugdafdeling in het korfbal en voetbal een impuls te geven. In de afgelopen periode heeft de Stichting een bijdrage geleverd aan clinics voor het korfbal en voetbal, het faciliteren van cursussen voor de trainers in de jeugdafdelingen, de aanschaf van het speler volgsysteem Talento en de realisatie van een pannaveld op het sportpark dat veelvuldig door onze jeugdleden wordt gebruikt om te voetballen en te korfballen.

Voor dit seizoen heeft de Stichting Vrienden van Prinses Irene de volgende verzoeken gehonoreerd:

1.            Voor de opleiding van de trainers is een opleidingsbudget van € 2000,- beschikbaar gesteld. Bedoeling is dat met name het jongere kader hierbij extra wordt gefaciliteerd.

2.            Dit seizoen zal de voetbalschool Uden voor de alle jeugdvoetbalteams van F t/m E een aantal trainingen verzorgen buiten de normale trainingen om. De gedachte is om uiteindelijk naar een structurele vorm te zoeken voor alle kinderen uit die leeftijdscategorie, die daarin geïnteresseerd zijn.

3.            Er kan een set  “smartgoals” worden aangeschaft , dit is een interactief uitdagend trainingssyteem waarin normale goals getransformeerd zijn naar goals die oplichten. Hierdoor train je op een leuke wijze dynamische, onverwachte en echte wedstrijdsituaties!

Met deze faciliteiten kunnen wij dankzij de bijdrage van onze vrienden een impuls geven aan de opleiding binnen de jeugdafdeling. Deze faciliteiten verhogen de kwaliteit maar nog belangrijker is dat deze faciliteiten ook een bijdrage leveren aan het plezier van onze jeugdleden en kaderleden.

Namens het bestuur van de Stichting Vrienden Prinses Irene,

Ron van Roosmalen, voorzitter

Adri van Lokven, secretaris.

Vrienden Prinses Irene