Impuls aan jeugdopleiding met Erik Meulendijk en John Meijs

20 mei 2022 0:00

Technische Commissie

De afgelopen weken heeft de Technische Commissie gekeken op welke wijze ze de opleiding van de jeugdafdeling voetbal een impuls kan geven. Dit met het doel om de vereniging op sportief gebied nog meer klaar te maken voor de toekomst en we alles in het werk willen stellen en doen om ons minimaal in de 2e klasse te handhaven. Hierbij hebben we twee doelstellingen benoemd: de jeugd beter voorbereiden op de overgang naar de senioren en de trainingen voor de jeugd tot en met 12 jaar intensiveren en op een hoger niveau brengen. Voor beide doelstellingen is een plan opgesteld. Dit is nu uitvoerbaar door de steun van ‘Vrienden van Prinses Irene’

Toch blijft het belangrijkste dat je voor de uitvoering van de plannen ervaren trainers enthousiast voor weet te maken. Wij zijn dan ook bijzonder verheugd dat Erik Meulendijk (hoofdtrainer A-selectie) en John Meijs (oud hoofdtrainer van onze A-selectie; foto) hebben aangegeven deze plannen te willen gaan uitvoeren. Erik Meulendijk gaat zich richten op de jeugd tot en met 12 jaar, terwijl John Meijs door gerichte trainingen te gaan geven de jeugd beter gaat voorbereiden op de overgang naar de senioren. Beide trainers beschikken over heel veel kennis en ervaring en met hun inzet en betrokkenheid zijn wij er van overtuigd dat hiermee de jeugdopleiding een mooie impuls krijgt.

Dit was echter niet mogelijk als de Stichting Vrienden niet bereid was  hier de benodigde financiële middelen beschikbaar voor te stellen. Vanaf het begin is de Stichting Vrienden bij deze plannen betrokken geweest. Op deze wijze de jeugdopleiding een impuls geven sluit perfect op hun doelstelling aan zodat zij dit van harte ondersteunen.

Als wij kijken naar het enthousiasme waarmee door de verschillende geledingen binnen onze vereniging aan deze plannen is gewerkt en trainers hier invulling aan willen geven, laat het toch weer zien dat je veel in een korte tijd kunt bereiken door vooral met elkaar samen te werken. Samen vormen we een prachtige vereniging.

Technische Commissie:
Maarten van de Goor,