Afsluiting seizoen A-selectie

1 augustus 2022 13:00

René van de Ven

Op 24 juni jl. hebben we met de A-selectie het seizoen afgesloten. Op deze avond gaf de voorzitter gaf een korte terugblik op het afgelopen seizoen.
“Het afgelopen seizoen is een seizoen geweest dat voor het 1e nadat zij zich hadden veilig gespeeld een beetje als een nachtkaars is uitgegaan.

Het 2e  wist zich na een moeizame start goed te herpakken en het was jammer dat zij in de laatste wedstrijd  niet in staat waren de periodetitel te pakken. Over het algemeen heeft het seizoen ons niet gebracht wat we er vooraf van hadden gehoopt. Hier liggen allerlei oorzaken aan ten grondslag. In de evaluaties hebben we hier bij stilgestaan. Het is goed te constateren dat iedereen zich van bewust is dat we er met zijn allen het volgend seizoen een tandje bij moeten zetten. Dit is nodig om de doelstellingen te behalen. De doelstelling voor het 1e  is (ondanks de versterkte degradatieregeling) handhaving in de 2e klasse en voor het 2eelftal geldt als doelstelling promotie naar de 1e klasse. Hierbij is het vooral belangrijk om naar je eigen bijdrage te kijken en de wijze waarop jij een stapje extra gaat zetten. Wachten tot de omgeving een stapje extra zet is tijdsverlies en draagt niets bij. Een verandering begint altijd bij jezelf en door zelf anders te gaan acteren heb je wel invloed op de verandering in en van de omgeving.”

Een vast onderdeel van deze afsluiting is dat ook stil wordt gestaan bij degenen die afscheid nemen. Zo hebben van de begeleiding Jos Exters (Teamanager A-selectie), Hans van Schijndel (Leider 1e elftal) en Jheroen van Rosmalen (Keeperstrainer) te kennen gegeven te stoppen.

Jos en Hans werden door de voorzitter bedankt voor hun jarenlange inzet. Jos heeft vanaf het seizoen 2014/2015 de functie van Teammanager A-selectie ingevuld. Hans is in de periode 2013 tot 2022 leider van het 1e elftal geweest en heeft in deze functie de grens van 250 wedstrijden ruimschoots overschreden. Daarna namen Mathijs Pluk en Stijn van der Doelen het woord om Jheroen te bedanken voor de straffe maar leerzame trainingen. Jheroen is vanaf het seizoen 2018/2019 de keeperstrainer van de A-selectie geweest encoördineerde daarnaast de inzet van de keepers binnen de seniorenafdeling.

Naast deze mensen vanuit de begeleiding namen ook Jaap Lindhout, Wout Soutekouw en Rick van der Meer als speler afscheid van de A-selectie. Zij werden door Sjuul van der Heijden bedankt voor hun bijdrage in de afgelopen jaren.

Na dit officiële gedeelte werd het vuurtje van de barbecue nog even opgestookt, een spelletje gespeeld en het glas op het volgend seizoen geheven.
C28979EC-53EF-4910-BCAF-148D64161A71.jpeg

A-selectie