A-selectie genoot van geslaagd weekend!

18 januari 2020 19:00

A-selectie

Zoals gebruikelijk in tweede weekend is onze A-selectie voetbal op trainingsweekend geweest. Een accommodatie in Drouwenerveen (ja dat is nog in Nederland… net) werd geschikt bevonden om in te verblijven.

januari - A-selectieweekendEen afwisselend programma is doorlopen. Op vrijdagavond een pub quiz met daarna een cantus. De vragen op de pub quiz waren van een hoog abstract niveau. Het winnaarsgroepje kreeg een extra sanitaire pauze in de cantus. De liedjes op de cantus werden gezongen door de nieuwelingen in de A-selectie. Deze brachten de stemming er goed in. De bij de cantus horende straffen werden uitgedeeld, door de strenge doch rechtvaardige organisatie. De regel-overtredingen werden, meestal, ruiterlijk toegegeven en de straffen onder luid gejuich van de niet-bestraften, ondergaan.

Januari - A-selectieweekend
De volgende ochtend een programma met een 3 tal spelen. Blaaspijpschieten, doolhof kruipen en wandklimmen. Het doolhof kruipen was voor de meeste een erg grote uitdaging. Dit, gecombineerd met de andere activiteiten, gaf iedereen wel de kans het lichaam en brein te laten herstellen van alle inspanningen tijdens de pub quiz en cantus.
Na de inspanning een diner, verzorgd door de chef koks van onze selectie. En dat ze kunnen koken, is gebleken. In ruim 8 uur hadden zij de lekkerste gerechten bereid met een professionele smoker, verzorgd door BBQ en Zo.  De pulled pork en zalm namen gretig aftrek.In de middag een zestal oefeningen in teamwork. Van stormbaan, blind brancard dragen tot zelfstandig staande constructies bouwen. Niets was teveel of te moeilijk voor onze mannen.

Na de gebruikelijke stapavond de volgende dag weer terug naar Nistelrode alwaar bij café ’t Tramstation traditioneel werd afgesloten. Dit jaar inclusief een tafelvoetbaltoernooitje waar bestuur Pr Irene en supportersclub ook lieten zien een stevig balletje te kunnen trappen. Dat dit soort spelletjes langzamerhand verdwijnt en vervangen wordt door Pokémon, FIFA en andere computerspelletjes werd bewezen doordat de finale bijna geheel werd gespeeld door leiding van A-selectie. Niet toevallig, maar geheel zijn eigen verdienste, ontbrak in deze finale de sportman van het afgelopen jaar niet.

Een erg geslaagd trainingsweekend, wat niet mogelijk zou zijn zonder de bijdragen van Café ’t tramstation, BBQ en Zo en Heerkens groente en fruit en de supportersvereniging Prinses Irene. Heel veel dank hiervoor.

Op naar de tweede seizoenshelft!!!

Prinses Irene A-selectie

januari - A-selectieweekend