Zondag collectief tegen individuele kwaliteiten

21 oktober 2021 21:00

A. v. Lokven Foto; T. Bevers

Zondag speelt het 1e elftal tegen het Vughtse Real Lunet. Real Lunet is een bijzondere club, die al voor het negende jaar op rij wordt getraind door ondernemer Glenn Simon. Onder zijn leiding werd het team in die jaren 3 keer kampioen, startend vanuit de 4e klasse en degradeerde een keer naar de 3e klasse, maar 2 jaar later dus het 3e kampioenschap.

Van oorsprong is Real Lunet een Molukse vereniging, ontstaan vanuit “Woonoord Lunetten” het voormalige “Kamp Vught”. Heden ten dage is het multiculturele vereniging. Op 13 oktober 2019 stonden de ploegen in Nistelrode voor het laatst tegenover elkaar (foto). Prinses Irene won, in dat vanwege corona niet uitgespeelde seizoen, met 2-0 door doelpunten van Wibe van Rooij en Tim van den Brand.

Je kan zeggen dat onder leiding van Simon de vereniging op de kaart is gezet en nu ook een redelijke jeugdafdeling heeft door zijn inzet. Jaarlijks is het vaak nog wel een komen en gaan van spelers, maar inmiddels stromen er ook vanuit de vereniging zelf spelers door. Na 3 wedstrijden staat de ploeg op 1 punt, dat werd behaald in de eerste wedstrijd tegen Volharding. Door corona werd recent hun wedstrijd tegen Vianen Vooruit afgelast. Real Lunet beschikt elk seizoen weer over een aantal prachtige technische voetballers, die met mooie acties wedstrijden proberen te beslissen. Daarbij wordt de organisatie nogal eens vergeten, waardoor ze verdedigend kwetsbaar zijn.

Prinses Irene heeft ook nog “maar” 3 punten weten te verzamelen in 4 wedstrijden. Het heeft wel de 3 koplopers gehad, dus je mag verwachten dat er zondag meer evenwicht is. Het collectief van de Nistelrodenaren en de individuele kwaliteiten van Real Lunet, staan zondag dus tegenover elkaar. Hoe dat uitpakt is moeilijk te voorspellen. Ondanks de stand op de ranglijst, moet het spelniveau in de afgelopen wedstrijden de Oranjes het vertrouwen geven dat een goed resultaat kan worden behaald.

seizoen 2021-2022