Feest voor Annelies Thijssen, maar verlies voor korfbalsters

15 mei 2022 21:15

Op deze hete, zonnige dag in Nistelrode werd de 250e wedstrijd van Annelies Thijssen gespeeld tegen De Peelkorf uit Ysselsteyn. Na opkomst door een erehaag van jeugdspeelsters startte Annelies samen met haar team sterk de wedstrijd. Helaas lukte het Prinses Irene niet om dit vast te houden en kreeg De Peelkorf steeds meer kansen uit domme fouten aan onze kant. Na een ruststand van 4-5 hebben de dames van Prinses Irene de wedstrijd verloren met 7-13. Daarna werd Annelies gehuldigd voor haar 250e wedstrijd.

Vlak voor de start van de wedstrijd kwamen vele jeugdleden in tenu met ballonnen het veld op om een mooie erehaag te vormen waar Annelies haar entree maakte op het veld, voor haar 250e wedstrijd. Na een kort woordje van voorzitter Frits vd Hoogen en applaus van vele vrienden en familieleden van Annelies werd de wedstrijd ingefloten. De wedstrijd begon erg sterk en de aanvallen werden er goed uitgespeeld, waarin het tempo hoog lag. Laura vd Venopende de score in de 2e  minuut via haar omdraaiballetje in de steun. De verdediging hield het dicht waardoor Gaby van Santvoort de 2-0 binnen kon leggen. De Peelkorf kon daarna ook het mandje vinden maar onze dames pakten door. Kim van Schijndel, speelster uit senioren 2, startte vandaag mee in de basis en scoorde van afstand de 3-1 binnen, waarna Gaby van Santvoort na een goede actie een strafworp mee kreeg en ook deze binnen legde. Vrij snel volgde een time out aan de kant van De Peelkorf en een extra drinkpauze voor het warme weer. Achteraf gezien was dat misschien wel de kanteling in de wedstrijd. Verdedigend werden de dames slordiger en aanvallend vergatenze te scoren. De Peelkorf deed dat wel en kon zelfs net voor de rust 1 punt voor komen op Prinses Irene, er werd gerust met 4-5.

Arno Theunisse kwam met zijn team vol motivatie en strijdend vermogen weer het veld op gelopen, maar het was toch weer De Peelkorf die een betere afronding liet zien. Zij scoorden 4x achter elkaar waardoor het gat werd vergroot naar 5 met een stand van 4-9. Prinses Irene probeerde nog door een tactische wissel verandering in het eigen spel te creëren. Het bracht zeker wat verandering, Nora Schouten wist ook met haar actie een strafworp mee te krijgen die ze heel rustig wist te benutten. Daarna leek de koek op bij Prinses Irene, slordige ballen en het niet afmaken van de kansen. De dames van De Peelkorf benutte deze slordigheden en scoorde opnieuw 4x. De wedstrijd had wel een positief einde. In deze bijzondere wedstrijd scoorde Annelies Thijssen de laatste 2 doelpunten van de wedstrijd vanaf grote afstand. Ze werd op het einde met een publiekswissel van het veld gehaald en met een groot applaus opgevangen op de wisselbank. Scheidsrechter A. Classens floot daarna vrij snel de wedstrijd af waarna de eindstand van 7-13 was vastgelegd.

Na afloop van de wedstrijd zette Frits, voorzitter, samen met de dames van haar eigen team, Annelies flink in het zonnetje. Mooie woorden werden haar toegesproken en vele cadeau's en felicitaties in ontvangst genomen. Ook Noor Janssen, pupil van de week, gaf Annelies haar felicitaties. Noor, je hebt super goed en hard gejuicht voor de dames van Prinses Irene!

Senioren 2 speelde vandaag ook een thuiswedstrijd tegen Rosolo 3. Zij wonnen met een 8-4 stand. Lees hun verslag hier.

Opstelling en scores:
Annelies Thijssen (2), Maddy v Dijk, Carolien v Santvoort, Anouk v Grunsven, Kim v Schijndel (1), Nora Schouten (1), Gaby v Santvoort (2),  Laura vd Ven (1)

Wissels:
Evy vd Akker, Lisan Mikkers