Speeltuintje op sportpark komt er aan!

18 februari 2020 0:15

Vrienden van Prinses Irene

Zoals al eerder gemeld wordt op ons sportpark, langs waar nu de fietsenstalling is, een speeltuintje gerealiseerd. Dit is een initiatief van Vrienden van Prinses Irene. Via de Rabo ClubSupport actie werd daarvoor al een behoorlijk bijdrage verkregen. Speeltoestellen zijn bijzonder duur en we zijn daarom op zoek gegaan naar goede tweede hands toestellen, natuurlijk wel met de benodigde certificaten.

februari - nieuwe speeltoestellenVoor een relatief lage prijs hebben we er een aantal op de kop weten te tikken, die inmiddels zijn opgeknapt met de (gratis) hulp van een aantal ondernemers die onze vereniging goed gezind zijn. Zo heeft Bert de Veer, je mag hem gerust onze huisschilder noemen, van Schilderwerken Wolf & De Veer een aantal onderdelen van de toestellen opnieuw geschilderd.  Maas Coating uit Heesch heeft een groot aantal toestellen volledig mechanisch gepoedercoat. Via onderstaand filmpje zie je hoe dat in zijn werk gaat. Door het coaten en schilderwerk zien ze er weer uit als nieuw.

Voor een van de toestellen hebben we besloten om de negen houten palen volledig te vervangen (klik hier om te zien hoe dat in zijn werk is gegaan). De palen moesten voorzien worden van boorgaten die op de millimeter nauwkeurig moeten worden geboord. V&S authentiek bouwen uit Heeswijk-Dinther heeft dat voor ons gedaan via computergestuurde machines. V&S Authentiek Bouwen ontwerpt en bouwt landelijke bouwwerken in oorspronkelijke stijl, met pen-gat verbindingen, en met authentieke bouwmaterialen.

Komende weken worden de speeltoestellen verder opgebouwd en  daarvoor zullen nog de nodige werkzaamheden moeten worden gedaan. Bart van de Wetering van het gelijknamige loonwerkbedrijf uit Nistelrode heeft zijn medewerking daarvoor al toegezegd. Met name Willy van den Bogaart, Marcel Kerkhof en Piet Rovers hebben al heel veel werk verzet tot nu toe. Zij zullen ook, met ook hulp van anderen, dat mede uitvoeren en coördineren.

Bron: Beeld: Adri van Lokven

2019-2020 2020 Fa. van de Wetering Loonbedrijf Maas Coating Schilderwerken Wolf & De Veer V&S Authentiek bouwen algemeen jeugd rabobank samenwerking speeltoestellen vrienden van Prinses Irene