Vreemd bezoek op de zondagochtend

12 november 2019 6:00

Webredactie

Het was zondag een apart gezicht. We zijn bij Prinses Irene wel gewend dat de kantine goed gevuld is, maar zo vroeg al? En met allemaal volk met rare hoedjes op? Aan het ontbijt? Gelukkig konden voorzitters Frits en Mario tussen het ‘vreemde’ gezelschap gevonden worden en bleek het om het traditionele carnavalsontbijt te gaan van Carnavalsstichting De Wevers. Het zal de bezoeker van deze website dan ook niet ontgaan zijn dat (mede-)voorzitter Frits samen met zijn Adjudant Joris (Janssen) en durske Ellen er voor gaan zorgen dat het Carnaval een groot festijn wordt. En tja, zo’n carnavalsseizoen moet natuurlijk goed gestart worden..!

Het tweede moest te punten achterlaten in Berghem. “Na de zwakste eerste helft van het seizoen stond het 2-0,” aldus coach Sjuul van der Heijden. In de tweede helft probeerde ploeg het nog wel, maar verder dan 3-1 kwam het niet. “al met al een zondag om snel te vergeten.”
Heren 3 had geen wedstrijd op zondag. Naar verluid moest het team al in actie komen de avond ervoor op de verjaardag van coach ‘Abraham’ van Eenbergen

We zijn het niet gewend van de mannen, maar ook het vierde blijkt menselijk: uit bij Vesta (Ravenstein/Deursen-Dennenburg) werd verloren. “Het goede spel van de beginfase werd niet beloond. In tegendeel. Vesta maakte 1-0 bij eerste de beste uitbraak. Tim kon gelukkig niet veel later gelijk maken door alert te reageren in de 16.” Na 90 minuten was het uiteindelijk tóch Vesta 2 dat met de buit aan de haal ging: 2-1.
“Terwijl 3 spelers aan de polonaise van de carnavalsstichting mee moesten doen, speelden wij een prima partij tegen Nulandia 7,” aldus coach Rien Wijdeven. Die prima partij resulteerde dan ook in de derde overwinning op een rij! Het ging er dan ook carnavalesk aan toe in de kantine – voor Jorn van de Bovenkamp was het zelfs dubbel feest!
We kregen al te horen van coach Edwin van Dinther dat volgens hem en zijn compagnon Marty Dollevoet de kop van het verslag “Perry - Perry - Perry!” moest zijn. Dhr. Slaats wist namelijk een zuivere hattrick te scoren! In de tweede helft werd het nog aardig spannend – keeper Stef van Venrooij moest zelfs geblesseerd het veld verlaten – maar de punten konden mee terug naar Nistelrode. De ultieme warmdraaier voor volgende week, dan wordt hopelijk HVCH aan de zegekar gebonden.

Een zespunten-wedstrijd voor Heren 7:  de ploeg ging z’n uiterste best doen om FC Uden 5 op de laatste plaats te houden. Dat de volle selectie weer aanwezig was zorgde voor een iets te comfortabel gevoel, want na drie minuten werd er tegen een achterstand aan gekeken. Er waren twee strafschoppen aan zowel Nisseroîse als Ujese zijde, die beide voer waren voor discussie (qua aanleiding en traptechniek): 1-2. Maar, door de arbitrale beslissing dat Prinses Irene tijdelijk met 10 man verder moest, werden er oerkrachten opgeroepen in het team. Uiteindelijk wist het team met 3-2 te winnen, al kwam daar in de tussentijd nog een lelijk schrikmoment kijken toen Ruud Lips’ (die soms ook lijkt te twijfelen tussen spits of toch nog keeper) hoofd werd geraakt.
Heren 8 lijkt “de vloek van de 2-2” achter zich te hebben gelaten en haalde eindelijk de eerste competitie overwinning binnen. De gehele eerste helft keek de ploeg tegen een 0-1 achterstand aan, maar met wat hulp van Heren 7 (Roel Koenen) kwam er wat knalkracht achterin en dat betaalde zich uit in resultaat voorin. “De tweede helft was er een met veel strijd (en opstootjes).” Mike Molenaar wist tweemaal het net te vinden en Rutger Herckenrath maakte de einduitslag compleet: 3-1.

“Na een gekke wedstrijd met veel goals, was het niet best bij vrouwen 2.” Tja, dat kun je wel stellen: 11 goals in een wedstrijd. Dan is het wel balen dat Berghem Sport Vr1 daarvan 7 scoort en de ploeg dus de punten (met een 7-4 einduitslag) moest achterlaten.
Na een altijd wijzigingen in de basis-11 startte vrouwen 3 niet al te best. Het tempo lag laag en daardoor kreeg Top/MOSA Vr2 de kans om in het spel te komen. Daardoor kwam deze ploeg al snel op een 0-1 voorsprong, terwijl het team zich eigenlijk op zowel individueel niveau als teamniveau niet kon meten aan Prinses Irene. Na de rust kwam dan ook de verdiende gelijkmaker, gemaakt door Cheyenne van Kreij, maar uiteindelijk ging het toch nog goed mis. Vrouwen 3 werd met 1-4 de bietenbrug op gestuurd.

Bron: Beeld: archiefbeeld RKSV Prinses Irene

2019-2020 voetbal w44 weekendoverzicht weekendverslag