“Hoe vaker je verliest,

9 oktober 2019 20:45

Webredactie

… hoe dichter je bij de eerste overwinning komt, aldus de wijze woorden van coach Rien Wijdeven (Heren 5). Ook coach Walter Hendriks (Heren 7) kon zich uitstekend in deze woorden vinden. Het was een weekend met vooral veel buien. Dat zorgde er ook voor dat er wat afgelastingen waren. Het weekendoverzicht is er een dag later dan u normaal van ons gewend bent, maar hierbij kunt u alsnog lezen hoe de zondag was verlopen!

Heren 2 moest de buit delen. Het team miste het scorende vermogen, waardoor vele mooie mogelijkheden en kansen werden verpruts. Daardoor bleef na 90 minuten nog steeds de brilstand op het score te zien: 0-0.
Ook Heren 3 moest de buit delen, maar deze wedstrijd was een stuk doelpuntrijker. Heren 3 had naar eigen zeggen recht op meer, maar vergat zichzelf te belonen. Helaas werkt in zulke gevallen de tegenstander dan meestal ook niet mee. 3-3 was de eindstand.

Wederom een derby voor het vierde. Zij kregen WHV op bezoek. De mannen kenden een sterke eerste helft en er werd dan ook verdiend met 2-0 gerust. De Loosbroekse mannen wisten het nog spannend te maken door “uit het niets” de aansluitingstreffer te maken. Goudhaantje Job van den Elzen zorgde met zijn derde doelpunt van die dag gelukkig dat het overwicht weer bij Prinses Irene kwam te liggen. Vervolgens breidde Tom van Rooij met een ware beauty de score uit naar 4-1. WHV wist nog wel de 4-2 te maken, maar dat deed verder niets af aan de overwinning van Heren 4.
Oktober - weekendoverzicht - week 40“Hoe vaker je verliest, hoe dichter je bij de eerste overwinning komt.” Na de 3-2 overwinning van Heren 5 op HVCH 10 kan coach Rien Wijdeven weer vol trots rondlopen op zijn doordeweekse ‘stekkie’. Thoomas Smits en Rick Ketelaars verzorgden de doelpunten.
Heren 6 kan zich na een ruime overwinning (7-1!) op Estria op maken voor een weekendje rust. Dat betekent dat ze dus ook nog een weekje langer kunnen genieten van deze overwinning, waarbij het team ook gelukkig kon rekenen op gastspelers. Hoe fijn het is dat teams en spelers elkaar onderling helpen, bleek maar weer. Zo werd Stein van Bakel bij het zesde door coach Edwin van Dinther uitgeroepen tot Man of the Match!

Het zevende had weer een keer goed nieuws nodig – of dat nieuws moest eigenlijk gemaakt worden: een overwinning! “Een teamoverwinning,” waar de voortreffelijk keepende Bas van de Rakt  een grote rol had gespeeld. De wedstrijd was zeker niet foutloos, maar er werd strijd geleverd en dat gecombineerd met een positieve instelling zorgde er voor dat het team onverslaanbaar bleek. Ruud Lips kan door zijn blessure dan nu geen doelpunten tegen houden, scoren kan hij wel en daarmee zorgde hij dat het zevende na 90 minuten met 1-0 en een opgeheven hoofd het veld kon verlaten.
Hoewel er werd gevochten als leeuwen, wist Heren 8 helaas niet te winnen. Het Loosbroekse WHV bleek te sterk en met een nipte 3-2 eindstand moest de buit bij de buren blijven.

Op een vroege regenachtige wedstrijd was Olympia’18 VR2 de tegenstander van ons tweede vrouwenelftal. Hoewel het team aanvallend van start ging, wisten de dames er niet alles uit te halen. Desondanks werd er met een nette 2-1 gerust. De omstandigheden (en het veld) waren niet ideaal, maar de dames wisten de wedstrijd echt naar zich toe te trekken: einduitslag 5-1.
De tegenstander van Vrouwen 3 had eerder vorige week al laten weten niet over voldoende speelsters te beschikken. Daardoor ging de wedstrijd van zondag niet door en gezien het weer zullen de dames daar niet heel treurig om zijn geweest.
Bron: Beeld: Archiefbeeld RKSV Prinses Irene

2019-2020 Voetbal week 40 weekendoverzicht