Irene 4 legt WHV 2 over de knie

6 oktober 2019 10:00

Twan van de Wetering

Onbekend

Op een regenachtige zondagochtend mochten de AVhout-boys, op een perfecte grasmat, aantreden tegen de geel zwarten uit Loosbroek. Op papier een lastige pot aangezien we dit 2e elftal op voorhand toch meetelden als een van de titelkandidaten.

Vanaf het begin namen de oranjehemden direct het initiatief. Het betere veldspel resulteerde al snel in wat kleine kansjes. Uit scherp genomen corners werden Rik en Job gevaarlijk maar helaas werden deze kansen net niet benut.
In de 20e minuut was het wel raak, Job werd in de 16 aangespeeld en schoot uiteindelijk (met een beetje geluk) raak via een WHV speler! 1-0 en gezien het veldspel en de afgekeurde penalty een terechte voorsprong. In het verdere verloop werden er weinig kansen weggegeven, maar werd de stand vlak voor rust alsnog 2-0, door een prachtige aanval uit het boekje. Ruud gaf een prachtige steekpass op Frenk die het overzicht behield en Job de kans gaf om eenvoudig de 2-0 binnen te schuiven.

De 2e helft begon, mede door wat verschuivingen, rommelig wat WHV de kans gaf om zich terug in de wedstrijd te knokken. Na 60 minuten stond het 2-1 en moest alles gegeven worden om de 3 punten in Nistelrode te houden. WHV drong aan maar kon desondanks geen grote kansen creëren. Er ontstond behoorlijk wat ruimte achter de verdediging wat uiteindelijk resulteerde in de 3-1. Tom gaf een dieptepass op Job die met een strak schot in de korte hoek een einde maakte aan de aspiraties van WHV. Als kers op de taart schoot Tom nog de 4-1 binnen met een prachtig schot in de kruising.

Nadat de 4-2 nog viel, floot de scheidsrechter af en stapte de doorweekte oranjehemden als terechte winnaars van veld.