Korfbalsters gaan voor Landstitel

21 juni 2019 9:15

" Prinses Irene 1 - De Korfrakkers 1 " is het opmerkelijke affiche wat zondag het hoofd spektakelstuk is op het NK Dameskorfbal in Roermond. Een finale spelen voor het landskampioenschap, iets wat voor De Korfrakkers bijna jaarlijks terugkeert maar wat voor Prinses Irene helemaal nieuw is. De ontlading was afgelopen zondag dan ook erg groot bij het laatste fluitsignaal in de kruisfinale. Deze werd met 11-9 gewonnen van Be Quick. Speelsters en begeleiding moeten zondag nog een keer stunten om definitief het Nederlands kampioenschap te pakken.

Met kwalitatief goede speelsters is Korfrakkers zondag dus favoriet. Dit seizoen wordt het de 6e keer dat de ploegen uit Nistelrode en Erp tegenover elkaar staan. Er werd in dit veldseizoen al verschillende keren van de topploegen gewonnen, zo ook één keer van de Korfrakkers. Op geloof in jezelf, elkaar en vertrouwen in de ploeg en in de tactiek. Daardoor groeide de oranje hemden uit tot een gevaarlijke tegenstander. De onverzettelijke strijd en wil om te winnen, ook bij achterstanden was er telkens weer. Coach Arno Theunisse heeft zijn plan voor de finale klaar, hij won eerder met zijn oude club Spes de zaalfinale, maar ook Arno stond niet eerder langs de lijn in een veldfinale.

Voor aanvang wordt er getosst wie er uit en thuis speelt, en wie het strijdtoneel in traditioneel vertrouwd oranje tenue mag betreden. Dat kunnen niet beide teams zijn.

Bij winst is het feest compleet en kan Prinses Irene trotser dan trots zijn. Dit gaat niet lukken zonder heel veel aanmoediging vanuit Nistelrode. Kom dus zondagmiddag allemaal in het oranje naar Roermond. De wedstrijd start om 16.00 uur onder leiding van scheidsrechter E. Mulder.

De organisatie van deze dag is in handen van Korfbalvereniging ROKA uit Beesel en Ready Roermond.
Sportpark de Wijher
Roermond
De entree voor deze wedstrijd is €4,00.

Op onderstaande website vind je meer informatie en het volledige programma van deze dag;

korfbal 1 seizoen 2018-2019