Korfbalsters naar de finale

16 juni 2019 22:30

De korfbalsters van Prinses Irene stunten tijdens het veldseizoen. De kruisfinales werd gespeeld tegen Be Quick. Be Quick startte met een andere opstelling dan zij normaal doen: een tactische wissel in aanval en verdediging, wat anders was dan Prinses Irene verwacht had. Prinses Irene werd daar juist niet bang van en speelde hun aanvallen goed uit. Prinses Irene was zuiver in de eerste helft en er werd gerust met een 4-8 voorsprong. Een mindere tweede helft volgde, maar met een zinderende slotfase werd er gewonnen met 9-11.

Prinses Irene de betere
Langs het veld was het druk bezet. De fans hadden zin in een spannende wedstrijd en dat werd het. Be Quick opende de score tot 1-0. Prinses Irene had kansen genoeg maar dat resulteerde nog niet in doelpunten. Uiteindelijk scoorde Annelies Thijssen van ver de gelijkmaker 1-1. Daarna was Prinses Irene de betere ploeg en liep uit naar een 1-4 tussenstand door mooie doelpunten van Marina v Venrooij, Lotte Wilbers en Annelies Thijssen. Hierna kwam Be Quick terug tot 1 doelpunt verschil: 3-4. Prinses Irene was niet bang en bleef door gaan met waar ze mee bezig waren. Carolien liet weer zien dat ze van belangrijke waarde is en gooide een mooi afstandsschot binnen, en bracht de stand weer op 2 verschil. Be Quick kon nog één keer iets terug doen voor rust 4-5. In de laatste fase van de eerste helft was Prinses Irene een maatje te groot voor Be Quick en liep uit naar een mooie rust stand 4-8 door doelpunten van Laura vd Ven, Marina v Venrooij en Carolien v santvoort.

Zinderende slotfase
Na een goed praatje in de kleedkamer en vertrouwen uitgesproken te hebben naar elkaar was het nu alleen nog zaak om de wedstrijd uit te spelen. Het was duidelijk dat beide ploegen niet het beste van hun spel lieten zien, maar toch moest er ergens nog kracht vandaan worden gehaald om de wedstrijd winnend af re sluiten. Laura vd Ven trok meteen de lijn uit de eerste helft door en scoorde de 4-9 van ver raak. Daarna was het lang stil, zowel bij de oranje-meiden als bij Be Quick wilde de bal niet door de mand vallen. Na maar liefst 18 min spelen wist Be Quick eindelijk iets terug te doen, en zij deden dit meteen goed en scoorde 3x achter elkaar. Het publiek kreeg wat ze wilde, want het werd echt billen knijpen. De stand was ondertussen 7-9. Het was daarna opnieuw Laura vd Ven die iets terug wist te doen door een korte kans binnen te gooien en bracht het verschil weer op 3 doelpunten in het voordeel van Prinses Irene. Be Quick bleef strijden en wist zich terug te knokken tot 1 doelpunt verschil: 9-10. De laatste minuut was aangebroken en Prinses Irene verdiende een strafworp. Evy vd Akker gooide deze heel koelbloedig binnen. Hierna was de wedstrijd gespeeld en werd de wedstrijd dus gewonnen met 9-11.

Trots mogen we met zn allen zeker zijn! Met een kruisfinale schreven we bij Prinses Irene al geschiedenis. Maar nu breidt het verhaal zich nog verder uit, doordat de finale gespeeld mag gaan worden in Roermond. Voor deze wedstrijd willen wij iedereen oproepen om de meiden van Prinses Irene een hart onder de riem te steken. Samen de meiden naar de absolute top helpen zou hartstikke mooi zijn. Zondag 23 juni om 16.00u wordt de finale gespeeld in Roermond, sportpark de Wijher. Later deze week komt er nog een bericht om je aan te melden voor een bus, dus hou de website in de gaten!

Opstelling en scores
Laura van de Ven (3), Annelies Thijssen (2), Marina van Venrooij (2), Carolien van Santvoort (2), Evy van de Akker (1), Lotte Wilbers (1), Linda van Tilburg, Lindy Exters

Voor de wedstrijd

korfbal 1 seizoen 2018-2019