Allesbeslissende laatste competitiedag

31 mei 2019 0:15

Zondag staat er voor onze korfbalsters een super belangrijke wedstrijd op het programma. Er wordt op de laatste competitiedag tegen De Korfrakkers uit Erp gestreden om een kampioenschap, maar nog belangrijker is de strijd om een plek in de kruisfinale waar Spes ook nog kans op maakt. De nummer 1 en 2 plaatsen zich namelijk voor een plek in de kruisfinale. Nog nooit eerder wisten de korfbalsters van Prinses Irene zich hiervoor te plaatsen, waardoor de motivatie extra groot is.

Nadat de korfbalsters in de zaalcompetitie nog moesten strijden om klassebehoud, staan ze er in de veldcompetitie een stuk beter voor. Prinses Irene staat momenteel op de 1e plek in poule A van de Topklasse. Aanstaande zondag mogen ze het opnemen tegen de nummer 2 uit deze poule, meervoudig landskampioen dameskorfbal, De Korfrakkers. Bij winst voor Prinses Irene of bij een gelijkspel is de formatie uit Nistelrode kampioen. Als De Korfrakkers winnen zijn zij kampioen.

De strijd om een plek in de kruisfinale gaat tussen Prinses Irene, De Korfrakkers en Spes. In de kruisfinale wordt uiteindelijk door 4 ploegen gestreden om een plek in de veldfinale dameskorfbal. Prinses Irene staat bovenaan met 13 punten, De Korfrakkers heeft er 12 en Spes heeft er 11. De Korfbalsters uit Nistelrode hebben genoeg aan gelijkspel om zich te plaatsen, omdat Spes hen dan niet meer kan inhalen. Bij puntverlies van Spes zijn zowel Prinses Irene als de Korfrakkers verzekerd van een plek in de kruisfinale, maar er zal dan gestreden worden om een 1e en 2e plek. De nummer 2 zal het opnemen tegen de nummer 1 van poule B, Be Quick uit Nuland. Het is nog onbekend tegen wie de nummer 1 het op zal nemen, omdat er in poule B ook nog gestreden wordt om een 2e plek.

Als Prinses Irene verliest en Spes wint zal de plaatsing afhangen van het doelsaldo. Onderling is er namelijk twee keer gelijkgespeeld. Momenteel heeft Prinses Irene de voordeligste uitgangspositie met een positief doelsaldo van +12. Spes heeft een doelsaldo van -2. Bij korfbal is het niet onmogelijk om dit in te halen gezien het hoge scoreverloop. Het is voor Prinses Irene dus erg belangrijk om punten te pakken of anders om het doelpuntenverschil zo klein mogelijk te houden.

De belangen zijn zondag voor beide ploegen erg groot. Het belooft dan ook een spannende wedstrijd te gaan worden, waarbij alle support welkom is. De wedstrijd begint om 15:00 uur op sportpark De Schellen onder leiding van dhr. L. Weeren

Programma laatste speelronde
Dinsdag 28 mei 20:30 uur