Korfbalsters herpakken zich en pakken 2 belangrijke punten

1 maart 2022 11:00

Na een zure nederlaag van afgelopen zondag moesten de korfbalsters meteen weer aan de bak. Dinsdag stond de wedstrijd tegen bekend tegenstander Swift op het programma. Swift is een ploeg die net als prinses Irene al jaren mee draait in de topklasse. Swift heeft een jong team met een aantal routiniers die bekend zijn met de topklasse. Voor prinses Irene was het deze avond zaak om de punten in Nistelrode te houden. Na een ruststand van 9-5 werd de wedstrijd overtuigend gewonnen met 18-13.

Koppen omhoog

Na een goed praatje van trainer Arno, Dat we met onze blik vooruit kijken en niet meer terug zijn de korfbalsters vol goede moed aan de wedstrijd begonnen. Het was Swift die de score opende. Prinses Irene wist meteen iets terug te doen waardoor de stand meteen weer gelijk werd (1-1). Het was Nora Schouten die score via een korte kans. Helaas wist Swift in het begin een gat te slaan, Annelies Thijssen zorgde ervoor dat de 2-2 via een afstandsschot op het bord kwam te staan. Swift wist daarna 2x te scoren waardoor prinses Irene tegen een achterstand aan keek. Dit was totaal onnodig want de korfbalsters uit Nistelrode waren beter. Dit lieten ze vanaf dit moment ook zien. Door scores van Maddy van Dijk, Evy van de Akker, Laura van de Ven, Gaby van Santvoort en Annelies Thijssen liepen de korfbalsters uit naar een stand van 8-4. Een mooi marge om rustig aan verder uit te bouwen. Swift wist voor rust nog 1x iets terug te doen van afstand. Laura van de Ven zorgde ervoor dat ze middels haar favoriete kansje het gat weer groter maakte na 9-5.

Doorpakken

De 2de helft moesten we doorpakken, kansen afmaken en rustig verder uitbouwen. Weer was het na rust Swift die de score opende. Prinses Irene wist iets terug te doen via Evy van de Akker (10-6). Hierna kwam weer een fase dat prinses Irene uitliep door scores van  Laura van de Ven, Maddy van Dijk, Carolien van Santvoort, Nora Schouten en Gaby van Santvoort (15-7). Swift kwam nog terug door 3x oprij te scoren. Gaby van Santvoort stak daar een stokje voor en zorgde voor de laatste 3 doelpunten voor prinses Irene waardoor de wedstrijd afgesloten werd met een 18-13 winst.

Opstelling en scores:

Laura vd ven (3x), Gaby v Santvoort (5x), Nora Schouten (2x), Anouk v Grunsven, Evy vd Akker (2x), Carolien v Santvoort (1x), Maddy v Dijk (3x), Annelies Thijssen (2x).

Wissels:

Lisan Mikkers, Esther v Venrooij